Figyelem! Szeptember 26-ig minden diák, egyetemi hallgató jelentkezését elfogadjuk. Azt követően az elfogadott jelentkezésekről visszaigazolást küldünk. Ingyenes részvétel a Történelemtanárok 25. Országos Konferenciáján Célunk, hogy a tanulmányaikat folytató hallgatók/diákok is részt vehessenek ezen a rangos szakmai rendezvényen, ezért az előző évekhez hasonlóan a TTE helyeket biztosít a konferencián való ingyenes részvételre. A kiváló előadók jóvoltából […]
Mit jelent az iskolák világnézeti és politikai semlegessége? Hogyan előzhető meg, hogy a gyerekeket politikai haszonszerzésre használják fel? Pódiumbeszélgetés 2015. szeptember 29-én, Kedden 17.00-tól a Nyitott Műhelyben. Bővebben Az Iskola és politika program honlapja
Történelemtanárok (25.) Országos Konferenciája Menekültek Magyarországon 2015. október 3-4., Kossuth Klub (1088 Budapest, Múzeum u. 7.) Sokan jöttek, sokan mentek a Kárpát-medencében a magyar honfoglalást követő évszázadokban. A mindenkori magyar politikának sokoldalúan kellett foglalkoznia azok problémáival, akik innen kényszerültek más (általában tőlünk nyugatra fekvő) országba távozni, illetve azokéval, akik ide menekültek más (általában tőlünk […]
Történelemtanárok 25. Országos KonferenciájaMenekültek Magyarországon 2015. október 3-4., Kossuth Klub (1088 Budapest, Múzeum u. 7.) A konferencián való részvételről a pedagógus-továbbképzésbe beszámítható igazolás kapható! Sokan jöttek, sokan mentek a Kárpát-medencében a magyar honfoglalást követő évszázadokban. A mindenkori magyar politikának sokoldalúan kellett foglalkoznia azok problémáival, akik innen kényszerültek más (általában tőlünk nyugatra fekvő) országba távozni, […]
Minden történelemtanár szembesül azzal, hogy a tanulók elfelejtik a korábban tanultakat. Ez részben természetes, vannak azonban olyan dolgok, amelyeket mindig és mindenkinek tudnia kellene, hasonlóan ahhoz, ahogy matematikaórán a szorzótáblát. Szükségesek a továbbhaladáshoz, vagy egyszerűen illik emlékezni rájuk. A kerettanterv is föltételezi és felsorolja azokat az előzetes ismereteket, amelyekre az adott új téma épül.
Van, amihez mindenki ért. A foci, az iskola és a tankönyv is ide tartozik. Ebben a blogban a tankönyvekről beszélünk. Milyen a jó tankönyv? Egy másik miért rossz? Tanulod? Tanítod? Netán írod? A gyereked, unokád használja? Vagy a szomszéd? Szólj hozzá!
Miért írtuk ezt a tankönyvkritikát? Mondhatnánk, részben azért, mert a mi kislányunk már szeptemberben ötödikes lesz, s már előre borzongunk attól, milyen tankönyvből kell történelmet tanulnia. Részben pedig azért, hogy érdemben válaszoljunk Németh Györgynek, aki a Történelemtanárok Egylete által szervezett vitán az ún. kísérleti tankönyvek létrehozóinak egyik szószólójaként, a Történelem 9. szerzőjeként, pardon, tananyagfejlesztőjeként ezzel […]
A köznevelési államtitkár egy sajtótájékoztatón bejelentette, a tavaly az 1-2., 5-6. és 9-10. osztályban bevezetett kísérleti tankönyvek hibáit nem javítják ki. Az OFI tankönyvbemutatóján megerősítették ezt a tényt. Mivel a hibás tankönyvek maradnak az iskolákban és a gyerekeknél, a magam módján szeretném megkönnyíteni a tanárkollégák dolgát, és felhívni a figyelmüket, hol találhatnak hibát a tankönyvekben.