Ön használja már ezt a nélkülözhetetlen könyvet? Kérje a TTE-től! Jelölje meg a példányszámot, egyeztessen az átvétel módjáról! Írjon az iroda@tte.hu címre!
Az emberi jogi oktatás[1] túlmutat az emberi jogok oktatásán. Nagyon fontos eleme, hogy a folyamat résztvevői – tehát a tanárok és a diákok – egy olyan környezetben vannak, ahol emberi jogaik érvényesülnek. Így például van tere a szabad véleménynyilvánításnak, a szabad vitának, a másik megértésének, az álláspontja elfogadásának is. A résztvevők (tanárok és diákok egyaránt) […]
„Magától értetődőnek tartjuk azokat az igazságokat, hogy minden ember egyenlőnek teremtetett…” (Függetlenségi Nyilatkozat, 1776)Valóban? Mindenki számára magától értetődő az egyenlőség, az egyenlő és egyetemes jogok fogalma? Tudjuk, hogy milyen jogaink vannak és hogyan élhetünk velük?Diákjaink számára természetes, hogy vannak jogaik (bár ilyen irányú ismereteik is meglehetősen felszínesek és hiányosak) – de vajon tudatosul-e bennük, hogy […]
A 2020-tól érvényes középiskolai történelem kerettanterv meglehetősen mostohán bánik az emberi jogok tanításával: maga a kifejezés egyáltalán nem is fordul elő benne, a hozzá kapcsolódó ismeretek és fogalmak pedig legfeljebb a felvilágosodás, a liberalizmus, a polgári állam, a rendszerváltoztatás és a kisebbségi jogok témakörein belül kerülnek elő. Márpedig ha csak így, szétszórva kerül elő a […]
Egyre nehezebb eligazodni a mai világban, s a személyes döntéseinket biztos tudásra építeni.Ezt mindannyian megtapasztalhattuk a COVID járvány árnyékában – kétségek közt hol ide, hol oda billenve annak megítélése során, hogy mi is történik valójában velünk, mi van az események hátterében, és kinek mit kellene tennie a problémák sikeres kezelése érdekében.Miközben bizonytalan igazságtartalmú információk tömege […]
A Haver Informális Zsidó Oktatási Alapítvány 2002-es megalakulása óta elsősorban középiskolásoknak és egyetemistáknak tart foglalkozásokat a zsidóság, zsidó identitás, zsidó kultúra és hagyomány témájában. Az önkéntesek, akik valamilyen módon mind kötődnek a zsidósághoz, személyes történeteken keresztül, informális oktatási eszközökkel dolgoznak.Mesélnek a zsidóságról, zsidó identitásról, és párbeszédet kezdeményeznek a nem zsidó diákokkal. Az évek során egyre […]
Meglátásom és eddigi tapasztalataim szerint az ipari forradalom a történelem tantárgy egyik legizgalmasabb témája mind a tanárok, mind a diákok számára. A történelemtanárok számára sok lehetőséget biztosít a szemléltetés terén, a diákokat pedig érdeklődéssel tölti el a sok új találmánnyal és azok működésével való megismerkedés. Jelen írásomban egy szokatlan tanítási lehetőségét mutatok be. A tanórát […]
A program helye: Kossuth Klub (1088 Budapest, Múzeum u. 7.)Ideje: 2021. október 2. 13:30 Résztvevők:Amnesty International Magyarország – Karácson Zita,Centropa Magyarország – Pál Borbála,EJHA – Emberi Jogi Nevelők Hálózata – Juhász Vera,Haver Alapítvány – Dés Julcsi,UCCU – Roma Informális Oktatási Alapítvány – Szénási Szilvia.Moderátor: Vódli Zsolt István Ha szeretné vitát, itt regisztráljon! Sorsfordító változások… – amelyek […]
Büszkék vagyunk arra, hogy tagjaink, érdeklődő kollégáink és a csatlakozó civilszervezetek részt vettek az emberi jogok világnapjára meghirdetett mozgalmunkban. Különösen fontosnak tartjuk, ha olyan diákokat tanítanak az emberi jogokra, azok fontosságára, akik családjukban nem hallhatnak erről a kérdésről, illetve bármilyen ok miatt társaiknál kiszolgáltatottabbak. Az alábbi cikk szerzője gyógypedagógiai iskolában dolgozik, írásait már ismerhetik honlapunk […]
71 éve, 1948. december 10-én fogadta el az ENSZ Közgyűlése az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatát. Ebből az alkalomból a világ minden táján tartanak iskolai és iskolán kívüli programokat, hogy felhívják a figyelmet a Nyilatkozat fontosságára, a mindennapi életben való jelentőségére. Magyar diákok, pedagógusok és aktivisták is részesei lehetnek a nemzetközi mozgalomnak: december 10-én több oktatási […]