Schmidt Mária hét pontban tett javaslatot a magyar történelemtanítás (bocs, oktatás) megújítására. Kettővel bőven vitatkoznék, a maradék ötben viszont jócskán van valami. Mik ma a főbb problémák? Lehet-e őket orvosolni?
Kopcsik Istvánt, a TTE alelnökét Bódy Gergő ez alkalommal a Szent Szövetségről kérdezi. Miért hozták létre? Mi az oka, hogy Amerikában nem fejthette ki céljait? Mibe bukott bele?
Korábban közzétettük a Történelem 11. című könyvről a TTE Tankönyvelemző Műhelyének kritikáját. A bírálat készítése közben jelent meg az Újgenerációs változat, amelyet a kiadó egyes pontokon változtatott a korábbi kiadáshoz képest. A mellékletekben a TTE eredeti bejegyzése mellett jeleztük az Újgenerációs változat módosításait is.
A Történelemtanárok Egylete versenyt hirdet középiskolásoknak, amelyre 3 fős csapatok jelentkezését várja. Figyelem! Több pályázó kérésére a jelentkezési határidőt meghosszabbítottuk 2018. december 15-re.
Korábbi sikeres, közös tevékenységükre alapozva (ÁBTL-NAVA-TTE weboldal) a NAVA és a TTE szerződésbe foglalta együttműködésének alapjait. A közös munka legfontosabb célja, hogy tevékenységeiket eddiginél is szélesebb körben megismertessék. Ennek kapcsán a TTE NAVA-ponttá válik, valamint elkezdődik egy oktatási segédlettel kiegészített, NAVA-dokumentumok válogatásából készülő Különgyűjtemény fejlesztése is.
A demokrácia fogalomtörténete, avagy a többség zsarnoksága címmel tartott előadást Nyirkos Tamás Az „istenadta” nép. Nép és tömeg a hatalom szemszögéből című konferencián.
A „We Decade”: a hatvanas évek közösségi élményei az Egyesült Államokban címmel tartott előadást Glant Tibor Az „istenadta” nép. Nép és tömeg a hatalom szemszögéből című konferencián.
Számos támogatónk jóvoltából 149.898 Ft adományt kaptunk számítógépre. Mivel nyertünk az Országos Informatikai Programiroda pályázatán, valamint a Microsoft pályázata segítségével a licenszhez is kedvezményesen juthattunk, így 118.694 Ft-ért vásárolhattuk meg a TTE működéséhez elengedhetetlen gépet és a szükséges szoftvereket. A különbözetet az Egylet működtetésére használtuk fel. Minden adományozónak köszönjük a segítséget!
Érdekes, hogy a földrajz óraszámok tarthatatlan helyzetével a Történelemtanárok Egyletének NAT-tal kapcsolatos állásfoglalása is foglalkozik: „Elfogadhatónak tartjuk továbbá a történelemtanári kompetencián túlmutató gazdasági-pénzügyi ismeretek földrajz tantárgyba visszaintegrálását; azonban kérdéses, hogy elegendő-e erre a földrajz tantárgy megadott, korábbinál alacsonyabb óraszáma.”