Tisza István halálának 100. évfordulóján tartott beszédében Kövér László úgy gondolta, helyén való kritizálni a történelemoktatást. A tanárok pedig rendesen visszaszóltak.
Kövér László házelnök végre kimondta, ami vélhetően sokak igazságérzetét bántja, miszerint a rendszerváltás egyik komoly kudarca a történelemoktatás mai magyarországi helyzete – egész pontosan a házelnök szerint a történelemoktatás terén „gyakorlatilag ugyanazt a marxista, posztmarxista koloncot cipeljük a nyakunkban, mint amit a második világháború után a nyakunkba akasztottak”, ahogy azt a Tisza István, Magyarország első világháború […]
Ha Kövér szerint még mindig marxista vagy posztmarxista a történelemtanítás, akkor ez igazából a Fidesznek köszönhető – mutatott rá a Történelemtanárok Egylete.
A szervezők kérésére tesszük közzé az alábbi hírt. Mi a szerepe az oktatásnak az identitás létrejöttében? Hogyan megy végbe az iskolától kapható identitás-formák kialakulásának kulcsfontosságú folyamata ma, Magyarországon? Milyen tudatos lépésekkel és programokkal, és milyen rejtett tantervekkel alakítják a különféle intézmények diákjaik identitását? S aztán hogyan lehet vizsgálni az eredményeket, mi számít sikernek?
Márkus Gábor a Történelemtanárok Egylete felkérésére készült és a Reformáció és történelemtanítás című műhelykonferencián prezentált nagysikerű előadását szerkesztette át az Magyar Református Nevelés számára.
Az MTA II. világháború története albizottsága, Osztrák Kulturális Fórum – Österreichisches Kulturforum Budapest és Közép-Európai Egyetem Társadalmi Nemek tanszéke meghívja “A második világháború: családi emlékezet kultúrák és nőiességek” című rendezvényre.
A Reggeli Gyors című műsorban Pikó András kérdezte Miklósi Lászlót, a TTE elnökét. Honnan tudták 56-ban, miképp kell elkészíteni ezt a robbanószert? A Molotov-koktél a múltismeret része vagy a jelenre van üzenete? Ismertessük-e részletesen a kínzások módszereit az órán? Miért lehet látni kínzóeszközöket a múzeumokban? Nevelhetünk-e militáns szellemre?