A Történelemtanárok Egylete elnöke Munkahelyeim: Eddigi pályám során önkormányzati és alapítványi, budapesti belvárosi és peremkerületi, Fejér és Pest megyei iskolákban egyaránt tanítottam, ill. tanítok. Mindezek kapcsán megismerhettem az elit, a ’tipikus’, valamint a kimondottan hátrányos helyzetű iskolák világát. Civil tevékenység, érdekképviseleti munka: 1989-ben kezdeményeztem a Történelemtanárok Egylete megalapítását; 1989-95-ig az Egylet ügyvivője, azóta elnöke vagyok; […]
Kevés mozgalom van a világban, amely körül annyi vita és félreértés lenne, mint a 18. században kialakult szabadkőművesség, amely Angliából indult el, és mára világméretű mozgalommá vált.[1] Bár eredete homályba vész, a leggyakrabban 1717-et tekintik a szabadkőművesség születési évének, amikor megalakult a Londoni Nagypáholy. James Anderson skót író és presbiteriánus lelkipásztor 1723-ban foglalta össze a […]
Tegnap elindult a tankönyvek kiszállítása az iskolákba, szeptembertől minden nappali tagozatos tanuló ingyen kap tankönyvet. A cikk végén a magyartanárok Egyesülete és a Történelemtanárok Egylete véleménye is olvasható az új tankönyvekről.
Börtönéből szabadult sas lelke, ha a rónák végtelenjét látja, pláne, ha a nagyszerű látvány a keleti nyitás jegyében némi pénzmaghoz kapcsolódik. Orbán Viktor felettébb kedveli a közép-ázsiai kánok, bégek, nagymogulok és örökös elnökök társaságát. De hogy a látogatásoknak egy baltás gyilkos kimentésén túl nyelvészeti, régészeti, humángenetikai következményei is lettek, az a hazai közönséget is meglepte. […]
Miklósi Lászlóval, a Történelemtanárok Egylete elnökével és Rőthi Péterrel a tévhitekről és a tanítható történelemről beszélget Szabó András a Civil Rádióban.
Kopcsik István, a TTE alelnöke ez alkalommal az ókori demokráciáról beszélt a Klubrádió Ötös című műsorában. A mai demokrácia mintája Periklész időszaka? Miért nem pontos a városállam kifejezés? Miért tartották valójában a cserépszavazásokat? Mi tette lehetővé gazdaságilag az athéni demokráciát?
A műsor vendége a TTE Bizottmányának tagja, a Tényleg szerkesztője.Optimista vagy deprimált magyar történelem? Elfér-e több nézőpont a tanórán? Mi a siker a történelemben?Hallgassa meg!
Az új történelemkönyvek a cambridge-i egyetem történész professzora szerint nem gondolkodásra buzdítanak, hanem egy hamis, sokszor hazug múlt képét erőlteti majd a gyerekek fejébe.
A Történelemtanárok Egylete – a NAT2020 alapján átdolgozott tankönyvekről írt – gyorselemzését követően Berend Nórától, a cambridge-i egyetem történész professzorától kaptuk az alábbi szaktörténészi elemzést az egyik új 5. osztályos tankönyvről. Az írást vitaindítónak szánjuk. Várjuk a további szakmai reagálásokat, közzétételükre nyitottak vagyunk.