• Címlap
  • English
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Nem oktatni, hanem ideológiailag fognak formálni az új törikönyvek a történész szerint
2020. július 18. szombat, 20:59

Az új történelemkönyvek a cambridge-i egyetem történész professzora szerint nem gondolkodásra buzdítanak, hanem egy hamis, sokszor hazug múlt képét erőlteti majd a gyerekek fejébe.

Az már eddig is tudtuk, hogy az új Nemzeti alaptantervhez készült általános iskolai törikönyvből kimaradt az őskor és Hammurapi törvénykönyve is. Helyette viszont magyar őstörténetet tanulnak majd a diákok. Most viszont újabb fontos problémákra hívta fel a figyelmet a Berend Nóra, a cambridge-i egyetem történész professzora az új 5. osztályos tankönyvről.

Módszeresen nem oktatni, hanem ideológiailag formálni kíván, egy olyan irányba, ami ellentétes a demokráciával és az egészséges szellemi fejlődéssel egyaránt

– fogalmaz a történész a Történelemtanárok Egyeletének honlapján. Úgy véli, hiába tartalmaz megfelelő részeket is tankönyv, alapjában véve ellentétes a történelem tanításának modern módszertanával, nem segíti, hanem hátráltatja a történelem megértését, nem a gondolkodásra buzdít és a forráskritika kezdeteit adja át a gyerekeknek, hanem egy hamis, és sokszor hazug múlt képét próbálja a gyerekek fejébe csepegtetni – írja.

Néhány konkrét példát kiemelve:

  • A római köztársaságról öt és fél sor szól, majd egy hosszabb olvasmány a római köztársaság “betegségeiről” – ez a kép azt sugallja a gyerekeknek a történész szerint, hogy az egyeduralom jobb, mint a köztársasági államforma, ami csak kaotikus és gyenge lehet.
  • A vallások bemutatása szintén torzít, egyoldalúan a kereszténység igazát, valóságosságát hangsúlyozza a könyv. Az iszlám kialakulását például konkrétan hamis beállításban ábrázolja a könyv – teszi hozzá.
  • A magyar őstörténet legendáit tényként mutatja be – Berend Nóra szerint ez a tankönyv mélypontja.

A tankönyv módszeresen dicsőíti a rablóhadjáratokat, hangsúlyozza, mint pozitívumot, hogy mennyire féltek a magyaroktól a környező népek, és pár sorban elintézi a magyar vereségeket, csak Augsburgot említve – tette hozzá a történész. A részletes kritikát itt olvashatjátok el.

Forrás

0 shares
Már egy mozijegy ára is segítség! Ha teheted, támogasd a Történelemtanárok Egyletének munkáját!
Számlaszám: 11705008 – 20133762
Rendszeres utalás
Eseti támogatás
Köszönjük!

Vissza

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Szabó Magdi-plakett

A 2022. évi díjazott: Bolla Ildikó

TTE-tagok figyelmébe:

Ön is taníthat ezzel!

Galéria

Rákóczi-lovastúra

Történelemtanárok (32.) Országos Konferenciája

Merre van előre? Történelemtanításunk berögződései

Eddigi konferenciáink

A Történelemtanárok (32.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet emberi jogok emléknap gyász kerettanterv Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017