Szeptembertől már új, széles körben vitatott tartalmú tankönyvekből tanulják a történelmet az ötödikesek és kilencedikesek. Miért éppen a magyar őstörténetet írták át? Ezt miért egyetlen szerzőre bízták? Ő miért tett bele a tankönyvbe olyasmiket, amiket a történészek nagy része nem fogad el? A történelemtanárok szombaton összecsaptak a “hunpárti” Szabados Györggyel.
A nagy érdeklődésre és a járványhelyzetre tekintettel aki nem tud személyesen részt venni, otthonról, a foteljéből is élőben nézheti a tudományos szakmai tanácskozást. A konferenciát október 10-én élőben közvetítjük a Történelemtanárok Egylete YouTube csatornáján. A közvetítés linkjét a TTE FB-oldalán tesszük közzé a konferencia napján.
Az Őrkutyák civilben című műsorban Lőrinc László beszél a Történelemtanárok (30.) Országos Konferenciájáról. Nekünk másik Mohács kell? Le kell cserélni a történelmünket? Valóban negatív a magyar történelem?
A Történelemtanárok Egylete eddig is teret adott az új NAT szerint készült tankönyveket érintő elemzéseknek. Horváth Béla nyugalmazott középiskolai történelemtanár és hadtörténész is eljuttatta hozzánk tankönyvelemzését. Az alábbiakban közöljük a kolléga úr írását, amely nem a TTE álláspontját tükrözi. Horváth Béla elemzése
Örömmel tájékoztatjuk a kedves Pedagógusokat, hogy a Szépművészeti Múzeum Antik Gyűjteményének Éós-programja által meghirdetett “Ókori vizeken” levelező pályázat első fordulójának feladatlapja már elérhető a Hyperión oldalán. (https://tinyurl.com/okorivizeken) A szabadon hozzáférhető feladatlap egyben oktatási segédanyag is, amely a történelem tantárgyhoz kapcsolódva az ókori Egyiptom, illetve a továbbiakban Hellász és a Római Birodalom világába vezetik be a […]
Már az ötödikes és a kilencedikes diákok kezében vannak az új – pontosabban a megváltozott Nemzeti Alaptanterv (NAT) szerint – átdolgozott történelem-tankönyvek. A következőkben az ötödikes tankönyv körüli történészi vitára vetjük pillantásunkat.
2010-ben Történelemtanárok Egylete (tte.hu) a Konrad Adenauer Alapítvány, a Friedrich Ebert Alapítvány, a Polgári Magyarországért Alapítvány, a Hanns Seidel Alapítvány és a Táncsics Alapítvány támogatásával 24 családtörténeti és életútinterjú, valamint 4 kisfilm elkészítésére vállalkozott. 2010. november 27-én nyilvános zárókonferencián számoltak be munkájukról. A kutatás célja a két világháború közötti magyar társadalomtörténet feltárásának, bemutatásának segítése volt. Módszere a Centropa Alapítvány […]