Mostantól bárki egyszerűen böngészheti Magyarország településeinek címereit: a Történelemtanárok Egylete egy átlátható, kereshető és térképen ábrázolt adatbázisba gyűjtötte össze őket. (Az adatbázist nem a TTE, hanem Szakadát István készítette – a szerk.)
Egy helyről elérhető minden címer az országban. A Kisalföld összes településének címerét is megtaláljuk a térképen. Egy helyről elérhetőek az ország települési címerei – tette közzé a részleteket a Történelemtanárok Egylete közösségi oldalán.
Maruzsa Zoltán, a Belügyminisztérium köznevelési államtitkára azt mondta, hogy szeptember elsejére minden diák tankönyve ott lesz az iskolákban. – A hírben a Történelemtanárok Egyletét is említik. Maruzsa Zoltán az MTI tudósítása szerint a debreceni Alföldi Nyomdában tett látogatása során úgy fogalmazott, hogy az iskolák eddig 12 millió darab tankönyvet és 97 ezer fejlesztő eszközt rendeltek. […]
Megjelent a Magyar Közlönyben, hogy 10,95 milliárd forint áll rendelkezésre a tanárok illetményemelésére. A szakszervezetek szerint több tanár pontját azért húzták le, hogy lemaradjanak a kiemelkedő kategóriától.
Múlt héten már rávilágított a sajtó azokra az anomáliákra, amelyek a tanárok teljesítményértékelését kísérik, most azonban Miklósi László belülről mutatja meg a rendszert olvasóinknak. A Történelemtanárok Egyletének elnökeként Miklósi országosan is alighanem a legaktívabb tanárok egyike, mégis kegyelemkettest kapott az értékelésen. Amit aztán feljavítottak kegyelemhármasra. Hogyan lehetséges ez? Az alábbi írásból kiderül.
Az M5 Ez itt a kérdés című műsorának vendége Miklósi László, a TTE elnöke, Nánay Mihály, a TSZE elnöke, Remeczki Imre, történelemtanár és Ötvös István, a NEB tagja. Műsorvezető: Jámbor Flóra.
A magyar Nemzeti alaptantervek az elmúlt években olyan mértékben túlterheltté váltak, hogy az azokban előírt tananyag a legtöbb iskolában gyakorlatilag megtaníthatatlan – véli Nahalka István oktatási szakértő. Szerinte ezzel szemben egy korszerű tantervnek nem előírnia kellene mindent, hanem lehetőséget adnia arra, hogy a pedagógusok a tanulók egyéni igényeihez igazítsák a tanítást – ez azonban ma […]