Olvassa el, nézze meg Klaniczay Gábor A középkor vitatott emlékezete. Hunok és finnugorok, pogányok és keresztények, diadalok és vereségek című előadását, amely a Történelemtanárok (30.) Országos Konferenciáján hangzott el. A középkor vitatott emlékezete. Hunok és finnugorok, pogányok és keresztények, diadalok és vereségek című előadás írásos változata Az előadáson bemutatott PPT Az előadás videója (37:14-től) Kapcsolódó anyagok:Nekünk […]
Függetlenségtől függetlenségig. A 20. század emlékezete Lengyelországban. Olvassa el, nézze meg Mitrovits Miklós előadását, amely a Történelemtanárok (30.) Országos Konferenciáján hangzott el.
A „valóság utáni világ” és az iskola. A történelemtanítás új lehetőségei az áltények korában. Olvassa el, nézze meg Zemplén Gábor előadását, amely a Történelemtanárok (30.) Országos Konferenciáján hangzott el.
Kollégánk, Peragovics Ferenc utánanézett, hogyan jelenik meg a nevezetes szerződés és a titkos záradék egy mai orosz történelemkönyvben. A tankönyvszöveg: „Az európai demokráciák illúziói Németország „megbékítéséről” szertefoszlottak az 1939. márciusi-áprilisi események nyomán, amikor a német csapatok március 15-én Csehországot megszállták, és Szlovákia területén német csatlós államot hoztak létre.Már egy héttel Csehország elfoglalása után Németország területi […]
Olvassa el, nézze meg A történelem igézetében: az emlékezetpolitika fordulatai Gorbacsovtól Putyinig című előadást, amely a Nekünk másik Mohács kell? című konferencián hangzott el!
A Történelemtanárok Egyletének 2011-től tagja. A Bakáts Téri Ének-Zenei Általános Iskola tanára. Az Eurcoclio-ban és több nemzetközi tanácskozáson képviselte a Történelemtanárok Egyletét, fordításaival is segítette munkánkat mind az Euroclio, mind más pályázati projektek során (pl. OSI – Nyílt Társadalom Alapítványok). Feltalálók és lányaik művével 2011-ben megnyerte a Legendák a történelemtankönyvekben című TTE-pályázatot. Több írása jelent […]
A múlt hét végén zajlott a Történelemtanárok Egyletének hagyományos őszi konferenciája. A kiváló előadásokat ezúttal nem élőben követtem a helyszínen, hanem a felvételeket nézegetem. A szervezők Nekünk másik Mohács kell? címre fűzték föl az előadásokat és a délutáni, szakmai szempontból legizgalmasabbnak tűnő tankönyvvitát. Az előadások a változó emlékezetpolitikáról szólnak, hogy Magyarországon és a közép- és kelet-európai régióban hogyan élnek […]