A pedagógusképzés minden szintjén, valamint a közoktatás tananyagaiba és követelményrendszerébe kötelező jelleggel épüljön be a romák történetének, kultúrájának tanítása – fogalmazza meg ajánlásában a Történelemtanárok 17. Országos Konferenciája.
A cigány csoportok a 15. század óta a magyarországi társadalom részeként, környezetükkel szimbiózisban éltek, világképük és viselkedésük eredetét erősen befolyásolták a helyi társadalomból érkező hatások. – Nagy Pál előadása.
Amikor a cigány, roma közösségről beszélünk – valójában bármely közösségről legyen is szó – szem előtt kell tartanunk, hogy az illető embercsoport semmiképpen sem homogén – mondta el Forray R. Katalin.
A cigányság története megjelent az érettségi tematikában, a történelem érettségire készülők nagy többsége pedig a 20. század történelmét három olyan könyvből tanulja, amelyekben a korábban „megszokottnál” lényegesen többet írnak a cigányokról – mondta el Dupcsik Csaba a Történelemtanárok (17.) Országos Konferenciáján.
A Történelemtanárok (16.) Országos Konferenciáján ajánlásokat fogalmaztak meg a tankönyvekről, módszertani kiadványokról, digitális taneszközökről, illetve a kormány felé is javaslatokkal éltek.
Pótó János előadásában bemutatja, hogy a köztéri szobrok létrejöttüket, felállításukat a kegyeleti jelleget elfedő, s igen hasonló politikai szándékoknak köszönhetik.