A Történelemtanárok Egylete versenyt hirdet középiskolásoknak, amelyre 3 fős csapatok jelentkezését várja. Figyelem! Több pályázó kérésére a jelentkezési határidőt meghosszabbítottuk 2018. december 15-re.
Korábbi sikeres, közös tevékenységükre alapozva (ÁBTL-NAVA-TTE weboldal) a NAVA és a TTE szerződésbe foglalta együttműködésének alapjait. A közös munka legfontosabb célja, hogy tevékenységeiket eddiginél is szélesebb körben megismertessék. Ennek kapcsán a TTE NAVA-ponttá válik, valamint elkezdődik egy oktatási segédlettel kiegészített, NAVA-dokumentumok válogatásából készülő Különgyűjtemény fejlesztése is.
A demokrácia fogalomtörténete, avagy a többség zsarnoksága címmel tartott előadást Nyirkos Tamás Az „istenadta” nép. Nép és tömeg a hatalom szemszögéből című konferencián.
A „We Decade”: a hatvanas évek közösségi élményei az Egyesült Államokban címmel tartott előadást Glant Tibor Az „istenadta” nép. Nép és tömeg a hatalom szemszögéből című konferencián.
Számos támogatónk jóvoltából 149.898 Ft adományt kaptunk számítógépre. Mivel nyertünk az Országos Informatikai Programiroda pályázatán, valamint a Microsoft pályázata segítségével a licenszhez is kedvezményesen juthattunk, így 118.694 Ft-ért vásárolhattuk meg a TTE működéséhez elengedhetetlen gépet és a szükséges szoftvereket. A különbözetet az Egylet működtetésére használtuk fel. Minden adományozónak köszönjük a segítséget!
Érdekes, hogy a földrajz óraszámok tarthatatlan helyzetével a Történelemtanárok Egyletének NAT-tal kapcsolatos állásfoglalása is foglalkozik: „Elfogadhatónak tartjuk továbbá a történelemtanári kompetencián túlmutató gazdasági-pénzügyi ismeretek földrajz tantárgyba visszaintegrálását; azonban kérdéses, hogy elegendő-e erre a földrajz tantárgy megadott, korábbinál alacsonyabb óraszáma.”
A hatalom elviselhetetlen könnyedsége címmel Csepeli György tartotta Az „istenadta” nép. Nép és tömeg a hatalom szemszögéből című konferencia nyitóelőadását.
A szervezők kérésére: Az OKPV egy történelmi problémamegoldó verseny, amely lehetőséget biztosít középiskolás diákok számára, hogy híres történelmi szituációkat gondoljanak újra, és forradalmi ötletekkkel mutatssák meg, hogy hogyan alakították volna a történelmet.
Hamisított történelmet tanítanak a tanárok? Új bűnkakok jönnek a történelemtanításban? A Reggeli Gyorsban Szénási Sándor kérdéseire Lőrinc László, a TTE alelnöke válaszol. Hallgassa meg!
Glant Tibor A „We Decade”: a hatvanas évek közösségi élményei az Egyesült Államokban című előadásának írásos változata itt olvasható + az előadás PPT-je