Ha Kövér szerint még mindig marxista vagy posztmarxista a történelemtanítás, akkor ez igazából a Fidesznek köszönhető – mutatott rá a Történelemtanárok Egylete.
A szervezők kérésére tesszük közzé az alábbi hírt. Mi a szerepe az oktatásnak az identitás létrejöttében? Hogyan megy végbe az iskolától kapható identitás-formák kialakulásának kulcsfontosságú folyamata ma, Magyarországon? Milyen tudatos lépésekkel és programokkal, és milyen rejtett tantervekkel alakítják a különféle intézmények diákjaik identitását? S aztán hogyan lehet vizsgálni az eredményeket, mi számít sikernek?
Márkus Gábor a Történelemtanárok Egylete felkérésére készült és a Reformáció és történelemtanítás című műhelykonferencián prezentált nagysikerű előadását szerkesztette át az Magyar Református Nevelés számára.
Az MTA II. világháború története albizottsága, Osztrák Kulturális Fórum – Österreichisches Kulturforum Budapest és Közép-Európai Egyetem Társadalmi Nemek tanszéke meghívja “A második világháború: családi emlékezet kultúrák és nőiességek” című rendezvényre.
A Reggeli Gyors című műsorban Pikó András kérdezte Miklósi Lászlót, a TTE elnökét. Honnan tudták 56-ban, miképp kell elkészíteni ezt a robbanószert? A Molotov-koktél a múltismeret része vagy a jelenre van üzenete? Ismertessük-e részletesen a kínzások módszereit az órán? Miért lehet látni kínzóeszközöket a múzeumokban? Nevelhetünk-e militáns szellemre?
Az 1956-os tévhitekről, legendákról szóló Eörsi László-írásokból választ kapunk arra, hogy tényleg nem segítette-e a Nyugat Magyarországot, Nagy Imre hazaáruló volt-e, volt-e széleskörű antiszemitizmus vagy szokatlanul szélsőséges erőszakhullám, hős avagy áldozat volt Mansfeld Péter, és még számos kérdésre.
Október 22-én rendhagyó műsor volt a Klubrádióban. Bódy Gergő kérdéseire Kopcsik István válaszolt, sorra véve a magyar történelem számos parasztfelkelését, szabadságharcát, forradalmát. Mi, magyarok habzó szájjal csapkodjuk az asztalt? Vagy mindent eltűrünk? A lengyelekre és az írekre hasonlítunk? Dicsőséges vagy rettenetes történelmünk van?
Volt vita bőven az új Nemzeti alaptanterv (NAT) körül: szakmai szervezetek sokasága bírálta már azt is, hogy lényegében úgy készült el, hogy csak utólag lehetett róla véleményt mondani, azt pedig az elmúlt évek oktatásügyi változásaiból már megtapasztalhatták a szakértők, hogy hacsak nem a kormány kedvenc szervezeteinek soraiban ülnek, akkor a véleményük nem sokat számít…