Már több mint tízezer iskolás vett részt a Filmintézet és az Art-Mozi Egyesület KLASSZ Napok programjában, amelynek célja, hogy a mai tizenévesek is felfedezzék a közös mozizás élményét magyar filmekkel. A nyár végéig meghosszabbított program országszerte 20 helyszínen nyújt iskolai csoportoknak kedvezményes mozivetítéseket 500 Ft-os jegyáron, a folyamatosan bővülő filmkínálat több mint 130 kortárs és […]
A 2024 május végén megjelenő magazint a Napunk a Történelemtanárok Egyletével közösen dolgozta ki, a magazinban tényeket és tévhiteket gyűjtöttünk, amelyek arról árulkodnak, hogyan hatottak egymásra a magyarok és a szlovákok.
Az írásbeliket szerdán 68 802-en töltötték ki középszinten, további 7679-en emelt szinten. A várakozásokhoz képest könnyebb volt az idei középszintű, írásbeli történelem érettségi, a diákoktól is azt a visszajelzést kaptam, hogy jól megoldhatónak találták a feladatokat – nyilatkozta a Népszavának Repárszky Ildikó gimnáziumi tanár, a Történelemtanárok Egyletének alelnöke. A történelem írásbeliket szerdán 68 802-en töltötték […]
A várakozásokhoz képest könnyű volt a középszintű történelem-érettségi, első ránézésre nagyon megugorhatónak tűnik – mondta a 444.hu-nak a Repárszky Ildikó, a Történelemtanárok Egyletének alelnöke, a Fazekas Gimnázium tanára. Valószínűleg ebben az játszott szerepet, hogy az új NAT és kerettantervek miatti felzúdulás után nem akarták, hogy a diákok rosszabb eredményt érjenek el, mint korábban. Most végzett ugyanis az […]
A Történelemtanárok Egylete és a Napunk közös projektjének keretében tanárok és diákok 6 hónapig ingyenesen olvashatják a szlovákiai magyar kiadvány anyagait. A Napunk az egyetlen szlovákiai magyar lap, amely nemcsak felkarolja a szlovákiai magyar sztorikat és magyar nyelven tálalja azokat, de a Denník N-en keresztül a szlovák többség felé is közvetíti a szlovákiai magyarok hangját, miközben minden gazdasági és politikai […]
Nehéz megjósolni, hogy könnyebb vagy nehezebb lesz-e az új történelem érettségi – mondta a 444.hu-nak Repárszky Ildikó, a Történelemtanárok Egyletének alelnöke, a Fazekas Gimnázium tanára. A magyarral ellentétben itt inkább az emelt szint változott, bár a középfokú érettségi elvárásokat is megkavarták. Utóbbiból kikerültek például az olyan mumus tételek, mint a munkajog és pénzügyi ismeretek, bekerült viszont például […]
Május hatodikán megkezdődnek a kötelező tárgyak érettségi vizsgái. Az elmúlt évek egyik, ha nem a legizgalmasabb oktatási megmérettetése lesz a mostani, idén ugyanis már azok a végzősök adhatnak számot a tudásukról, akik 2020-ban az új Nemzeti Alaptanterv szerint kezdték meg a tanulmányaikat. Az előzetes várakozások szerint a magyar nyelv és irodalomnál a lexikális, míg a […]
Pénteken a nemzetiségi nyelv és irodalom írásbelivel elkezdődik az idei érettségi szezon. A diákok hétfőn reggel 9-kor magyar nyelv és irodalomból, kedden matematikából, szerdán történelemből adnak számot a tudásukról. / Az összefoglaló a TTE korábbi állásfogalalását is említi.
„Magyarországon az érettségi egyfajta beavatási szertartás. Óriási hagyománya van, enélkül egyesek el sem tudják képzelni az életüket” – mondja Nahalka István oktatáskutató. De valóban jól látja el a feladatait ez a vizsga? Mi lesz azokkal a gyerekekkel, akik nem könyvekkel teli házba születnek? Vele és két további szakértővel, Arató Lászlóval és Lannert Judittal beszélgettünk az […]
A 2024-es év jelentős újdonságokat hoz az érettségi vizsgákban is. Az új Nemzeti Alaptanterv (NAT) alapján összeállított feladatsorokat kapnak idén a diákok, ami komoly változásokat jelent a vizsgák menetében. Több tantárgy vizsgasora módosul, új témaköröket és feladattípusokat vezetnek be. Összefoglaltuk a végzős diákok számára legfontosabb változásokat és újításokat, valamint a három kötelező érettségi vizsgatárgy -magyar […]
Vörös Károly a Veresegyházi Katolikus Gimnáziumban történelmet és hittant tanít, drámajátékokat szervez a diákok számára. Rendszeresen tart ismeretterjesztő előadásokat, két évvel ezelőtt pedig könyvet is írt a kereszténység születéséről. Mindezek mellett bő húsz esztendeje az iskolai diákönkormányzatok működésével foglalkozik. Beszélgetésünk során ez utóbbi tevékenységéről kérdeztem, hiszen munkája során sikerült egy olyan rendszert kidolgoznia, ami tartalommal […]