A Közös Halmaz Alapítvány pályázati felhívása A Közös Halmaz Alapítvány és a Független Médiaközpont az 1945-ös évről szóló családtörténeti visszaemlékezések három kategóriájában ír ki pályázatot 14 és 35 év közöttieknek. A pályázók garantált jutalomban, a zsűri által legjobbnak minősítettek értékes díjakban részesülnek. A pályázatokat itt, az oldal alján található pályázati űrlapon oldalon várjuk. Beküldési határidő: […]
2020. december 15-én lesz Korondi Ágnes és Zsupán Edina előadása az Országos Széchényi Könyvtár középkori és reneszánsz kódexeket bemutató tematikus honlapjairól
Függetlenségtől függetlenségig. A 20. század emlékezete Lengyelországban. Olvassa el, nézze meg Mitrovits Miklós előadását, amely a Történelemtanárok (30.) Országos Konferenciáján hangzott el.
December 10-e az Emberi jogok nemzetközi napja. Ebből az alkalomból az Emberi jogok tanítása mozgalom négy szervezetének közös filmje az emberi jogok tanítására mozgósít.
A pandémia miatt kissé megkésve, de még ez év végén megemlékezik a történész szakma a II. világháború végének 75. évfordulójáról. Az MTA Történettudományi Bizottsága II. világháborús albizottsága két decemberi konferenciát szervez: december 11-12-én egy angol és magyar nyelvű online konferenciát a háború utolsó évének legújabb kutatásairól, valamint december 13-án egy megemlékező előadássorozatot a második világháború […]
A „valóság utáni világ” és az iskola. A történelemtanítás új lehetőségei az áltények korában. Olvassa el, nézze meg Zemplén Gábor előadását, amely a Történelemtanárok (30.) Országos Konferenciáján hangzott el.
Kollégánk, Peragovics Ferenc utánanézett, hogyan jelenik meg a nevezetes szerződés és a titkos záradék egy mai orosz történelemkönyvben. A tankönyvszöveg: „Az európai demokráciák illúziói Németország „megbékítéséről” szertefoszlottak az 1939. márciusi-áprilisi események nyomán, amikor a német csapatok március 15-én Csehországot megszállták, és Szlovákia területén német csatlós államot hoztak létre.Már egy héttel Csehország elfoglalása után Németország területi […]
„Az elmúlt évek egyik szimptomatikus vitája a minisztérium és a Történelemtanárok Egylete között arról folyt, hogy vajon a történelem atlasz végén legyen-e kronológia vagy sem. A tanári szervezet amellett érvelt, hogy ha a diákoknak nem az évszámokat kell megtanulnia, akkor esetleg lehetőségük van arra, hogy a társadalmi folyamatokra, történelmi összefüggésekre figyeljenek. Természetesen nem ők nyertek […]