Az emberminiszter levelet írt a tanároknak karácsony előtt. Egyikük azt december 23-án éjfél előtt kapta meg, és nyílt levélben válaszolt. „Köszönöm a küldetését teljesítő, kitartóan, alázattal írt, december 23-án 23:35-kor megkapott levelét, amelyre most válaszolhatok” – kezdi írását Miklósi László történelemtanár, a Történelemtanárok Egylete elnöke. Többek között idézi a miniszteri levelet: „Ön azt írja, példátlan […]
Miklósi László tanárként, nyílt levélben válaszolt közösségi oldalán Kásler Miklós karácsony előtti éjjel érkezett levelére. A Történelemtanárok Egyletének elnöke többek között a tanszabadságról és arról ír: elégedett lehetne a társadalom, ha a kormány kiemelt prioritásnak tekintené az iskolaügyet, és megfelelő összegeket fordítana az oktatásra.
Miklósi László tanár (aki egyúttal a Történelemtanárok Egylete elnöke) nyílt levélben válaszolt Kásler Miklós karácsony előtti éjjel érkezett üzenetére. Többek között arról is írt, hogy kevesebb kötelező tananyag és jókora tanári szabadság kellene, de ezeknek híján vannak.
Köszönjük tagjaink, támogatóink munkáját, segítségét, olvasóink egész éves figyelmét. Pihentető szünetet, békés ünnepet, sikeres és egészséges új esztendőt kívánunk! (Fotó: Kopcsik István)
A Könyvtárostanárok Egyesülete (KTE) 2021 őszén a Történelemtanárok Egyletével (TTE) közösen szervezte meg az Őszi Szakmai Napját. Két délután, 2021. november 16-án és 17-én online kapcsolódhattak be az érdeklődők a Tények. Tényleg?! – történelemtanárok és könyvtárostanárok együttműködése a kritikai gondolkodásért című szakmai nap plenáris előadásaiba és gyakorlati műhelyeibe. Folytatás
80 éve ütött rajta a Japán légierő az USA flottáján Pearl Harbor-ban. Erről beszél Kopcsik István, a TTE alelnöke Bódy Gergő műsorában. Miért volt ellentét az USA és Japán között? Miért nem mozgósították az amerikai flottát? Hallgassa meg!
Elindult az előzetes jelentkezés szakmai partnerünk, az Euroclio 28. éves konferenciájára, amelynek ezúttal az olaszországi Bologna fog otthont adni. Az eseményre Európa és a világ minden részéről várnak tanárokat, oktatókat és egyetemi professzorokat.
Az emberi jogi oktatás[1] túlmutat az emberi jogok oktatásán. Nagyon fontos eleme, hogy a folyamat résztvevői – tehát a tanárok és a diákok – egy olyan környezetben vannak, ahol emberi jogaik érvényesülnek. Így például van tere a szabad véleménynyilvánításnak, a szabad vitának, a másik megértésének, az álláspontja elfogadásának is. A résztvevők (tanárok és diákok egyaránt) […]
„Magától értetődőnek tartjuk azokat az igazságokat, hogy minden ember egyenlőnek teremtetett…” (Függetlenségi Nyilatkozat, 1776)Valóban? Mindenki számára magától értetődő az egyenlőség, az egyenlő és egyetemes jogok fogalma? Tudjuk, hogy milyen jogaink vannak és hogyan élhetünk velük?Diákjaink számára természetes, hogy vannak jogaik (bár ilyen irányú ismereteik is meglehetősen felszínesek és hiányosak) – de vajon tudatosul-e bennük, hogy […]
Kopcsik István, a TTE alelnöke Bódy Gergő műsorában ez alkalommal a főurakról, tartományurakról (kiskirályokról), bárókról beszél. Kik voltak az első oligarchák Magyarországon? Ki fordította gátlástalanul gyűjtött vagyonát a török elleni harca? Miért viselhették egyszerre heten nádori címet? Hallgassa meg!
A 2020-tól érvényes középiskolai történelem kerettanterv meglehetősen mostohán bánik az emberi jogok tanításával: maga a kifejezés egyáltalán nem is fordul elő benne, a hozzá kapcsolódó ismeretek és fogalmak pedig legfeljebb a felvilágosodás, a liberalizmus, a polgári állam, a rendszerváltoztatás és a kisebbségi jogok témakörein belül kerülnek elő. Márpedig ha csak így, szétszórva kerül elő a […]