„Nagyságrendekkel több időt kell hagyni egyes kérdések megvitatására. Nem kell mindent megtanítani, mert ez lehetetlen és ebben a struktúrában szinte esély nincs a készségfejlesztésre. Radikálisan fogalmazok: a kerettantervekben is minimum felezni, de lehetőleg harmadolni kellene a kötelező ismereteket. Ez azt jelenti, hogy egy témával két-három órán lehetne foglalkozni. Így lenne idő vitákat rendezni, játszani, dramatizálni […]
A TTE pályázatának megosztott első helyezését érte el Iván Lászlóné az emléknapok megünneplésére készített projekt-tervezetével. A zsűri maximális pontszámmal díjazta pályaművét. (Utolsó frissítés: 04.18. 19:25)
Engedély nélkül szerepelnek fotók a holokauszt gyermekáldozatairól a Sorsok Háza kiállítási koncepciójában – a fényképek egy francia alapítvány gyűjteményéből származnak, és Franciaországból deportált gyermekeket ábrázolnak. Az oktatási központ eredeti koncepcióját szétszedték a véleményezésre felkért szervezetek. A munkával megbízott közalapítványnál nagyvállalati üzem van, ezért az illetékes munkatárs nem nyilatkozott.
Újabb középiskolai történelematlaszon dolgozik az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. Azt ígérik, hogy atlasz harmadik verziója több, a szakma által kifogásolt hiányosságot pótol majd.
A miniszteri biztos szerint a kormány által létrehozott köznevelési kerekasztal „szakmailag megfelelően összetett”. Arra a kérdésünkre, hogy a „széleskörű szakmai viták” továbbra is csak a köznevelési kerekasztalon belül zajlanak-e, nem kaptunk egyértelmű választ. „Hamarosan kialakítjuk az egyeztetés kereteit, utána minden lépésünkről tudni fognak” – mondta. Kérdeztük arról is, hogy ha a CKP valamelyik tagszervezete – […]
Egészen elképesztő érzés állni a Kossuth téren, és hallgatni, ahogy tízezrek hangja rezgeti meg a Parlament ablakait „Szabad oktatást!” követelve. Voltunk már itt ugyanígy, ugyanezzel az üzenettel alig egy évvel ezelőtt is. És bár most nyilván a CEU ügye viszi a prímet – azt nem nehéz belátni, hogy az egyetemet ellehetetlenítő törvény mögött teljesen más […]
A TTE által kiírt pályázat eredményhirdetése. A Történelemtanárok Egylete a Szovjetunióba történő, ill. a szovjet típusú rendszerből adódó elhurcolások emlékezetének fenntartására, megismertetésére írt ki pályázatot tanárok számára saját jó gyakorlataik bemutatására.
Viszonylag hosszú meccs végjátékában vagyunk. A kormány a civilekkel szemben nem a CEU-stratégiát (két hét alatti totális ledózerolás) választotta, valójában évek óta lehet tudni, hogy a Fidesz szemét nagyon szúrják ezek a szervezetek. Most pedig tesznek egy nagy lépést afelé, hogy kicsinálják őket.
Kopcsik István rendhagyó történelemórájában emellett arról is szó lesz, miért volt Spártának két királya, kik voltak az állami rabszolgák, hogyan érték el a spártaiak a kellő népszaporulatot. Az interjú itt meghallgatható és letölthető
Bírálat a Kísérleti Tankönyvek Történelem 10. című kötetéről, a hozzá kapcsolódó digitális tananyagról és Munkafüzetről. A bírálat itt megtekinthető és letölthető A mellékleteket itt megtekinthetők és letölthetők A bírálat összefoglalója itt megtekinthető és letölthető
Az 1956-os forradalom és az 1989-es rendszerváltás is idegen elnyomás helyett nemzeti önrendelkezést, keleti uralom helyett nyugati integrációt, diktatúra helyett demokráciát kívánt Magyarországon. Egy szabad világot, amely segíti a tudás megszerzését, az érvényesülést és a felemelkedést. Azt, hogy a korábbi, ellenségkereső állami propaganda helyét az eszmék szabad versengésének kora vegye át. Jelenleg azonban „kompországunk” az […]