• Címlap
  • English
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Újabb kompetenciamérés az iskolákban
2008. május 19. hétfő, 0:00

Tudást
és képességeket összesítő felmérést készítenek az iskolák 4.,6., 8. és
10. évfolyamain. A mérés több mint négyszázezer diákot érint,
segítségével minden iskola objektív képet kap a tanulók a szövegértési
és matematikai képességeiről. (Forrás: [origo])

Az iskolák negyedik évfolyamán a korosztálynak
megfelelő alapkészséget és képességeket mérik fel, 2 315 intézményben 96
517 diák vesz majd részt rajta. A hatodik, nyolcadik és tizedik
osztályban már a klasszikus értelemben vett kompetenciamérésre kell
számítaniuk a diákoknak, akiknek szövegértési és alkalmazható
matematikai tudását veszik górcső alá.  


Hatodik évfolyamon 2 352 intézményben 107 175 diák,
nyolcadik osztályban 2 445 intézményben 107 751 tanuló, míg tizedikben 1
034 intézményben 111 330 tanuló vesz részt a
kompetenciamérésben.  Az Oktatási Hivatal közlése szerint a
diákoknak a tesztfüzetekben életszerű szituációkba helyezett
feladatokat, mindennapi életből vett szövegekhez kapcsolódó kérdéseket
kell megoldaniuk.


A felmérés azért
fontos, mert minden iskola számára objektív képet ad arról, hogy a
tanulók a szövegértési és matematikai képességeiket milyen
hatékonysággal tudják alkalmazni a mindennapi életből vett feladatokon. A
tanulók szociokulturális hátterével összefüggésben is elemzett adatok
sokszempontú, árnyalt képet adhatnak az iskolák teljesítményének több
aspektusáról.

Tavaly például volt olyan feladat,
hogy hány percből áll egy hét, s el kell dönteniük a diákoknak, igaz
vagy hamis, hogy minden téglalap paralelogramma. Az első ilyen felmérés
2001 őszén volt, amelyet 2003-ban követett a második, majd 2004-ben,
2006-ban és tavaly volt ilyen vizsgálat. Az eredményeket – iskolai és
fenntartói jelentéseket – 2009. február végéig kapják meg az intézmények
és fenntartóik. Ugyanettől az időponttól az egyes iskolák feldolgozott
mérési eredményei mindenki számára nyilvánossá válnak.

0 shares
Már egy mozijegy ára is segítség! Ha teheted, támogasd a Történelemtanárok Egyletének munkáját!
Számlaszám: 11705008 – 20133762
Rendszeres utalás
Eseti támogatás
Köszönjük!

Vissza

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Galéria

Történelemtanárok (1.) Országos Konferenciája

Történelemtanárok (31.) Országos Konferenciája

Sorsfordító változások... - amelyek után új irányt vett a történelem

Eddigi konferenciáink

A Történelemtanárok (31.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Szebenyi Péter-díj

A Szebenyi Péter-díj 2021. évi díjazottja: Hidas Gábor

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Támogatók

Adomány

Címkék

alapvizsga civil Civil Közoktatási Platform családtörténet emberi jogok emléknap felhívás kerettanterv Különóra módszertani cikk NAT nyílt levél tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017