Tudást
és képességeket összesítő felmérést készítenek az iskolák 4.,6., 8. és
10. évfolyamain. A mérés több mint négyszázezer diákot érint,
segítségével minden iskola objektív képet kap a tanulók a szövegértési
és matematikai képességeiről. (Forrás: [origo])
Az iskolák negyedik évfolyamán a korosztálynak
megfelelő alapkészséget és képességeket mérik fel, 2 315 intézményben 96
517 diák vesz majd részt rajta. A hatodik, nyolcadik és tizedik
osztályban már a klasszikus értelemben vett kompetenciamérésre kell
számítaniuk a diákoknak, akiknek szövegértési és alkalmazható
matematikai tudását veszik górcső alá.
Hatodik évfolyamon 2 352 intézményben 107 175 diák,
nyolcadik osztályban 2 445 intézményben 107 751 tanuló, míg tizedikben 1
034 intézményben 111 330 tanuló vesz részt a
kompetenciamérésben. Az Oktatási Hivatal közlése szerint a
diákoknak a tesztfüzetekben életszerű szituációkba helyezett
feladatokat, mindennapi életből vett szövegekhez kapcsolódó kérdéseket
kell megoldaniuk.
A felmérés azért
fontos, mert minden iskola számára objektív képet ad arról, hogy a
tanulók a szövegértési és matematikai képességeiket milyen
hatékonysággal tudják alkalmazni a mindennapi életből vett feladatokon. A
tanulók szociokulturális hátterével összefüggésben is elemzett adatok
sokszempontú, árnyalt képet adhatnak az iskolák teljesítményének több
aspektusáról.
Tavaly például volt olyan feladat,
hogy hány percből áll egy hét, s el kell dönteniük a diákoknak, igaz
vagy hamis, hogy minden téglalap paralelogramma. Az első ilyen felmérés
2001 őszén volt, amelyet 2003-ban követett a második, majd 2004-ben,
2006-ban és tavaly volt ilyen vizsgálat. Az eredményeket – iskolai és
fenntartói jelentéseket – 2009. február végéig kapják meg az intézmények
és fenntartóik. Ugyanettől az időponttól az egyes iskolák feldolgozott
mérési eredményei mindenki számára nyilvánossá válnak.
0shares
Már egy mozijegy ára is segítség! Ha teheted, támogasd a Történelemtanárok Egyletének munkáját!