• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Újabb kompetenciamérés az iskolákban
2008. május 19. hétfő, 0:00

Tudást
és képességeket összesítő felmérést készítenek az iskolák 4.,6., 8. és
10. évfolyamain. A mérés több mint négyszázezer diákot érint,
segítségével minden iskola objektív képet kap a tanulók a szövegértési
és matematikai képességeiről. (Forrás: [origo])

Az iskolák negyedik évfolyamán a korosztálynak
megfelelő alapkészséget és képességeket mérik fel, 2 315 intézményben 96
517 diák vesz majd részt rajta. A hatodik, nyolcadik és tizedik
osztályban már a klasszikus értelemben vett kompetenciamérésre kell
számítaniuk a diákoknak, akiknek szövegértési és alkalmazható
matematikai tudását veszik górcső alá.  


Hatodik évfolyamon 2 352 intézményben 107 175 diák,
nyolcadik osztályban 2 445 intézményben 107 751 tanuló, míg tizedikben 1
034 intézményben 111 330 tanuló vesz részt a
kompetenciamérésben.  Az Oktatási Hivatal közlése szerint a
diákoknak a tesztfüzetekben életszerű szituációkba helyezett
feladatokat, mindennapi életből vett szövegekhez kapcsolódó kérdéseket
kell megoldaniuk.


A felmérés azért
fontos, mert minden iskola számára objektív képet ad arról, hogy a
tanulók a szövegértési és matematikai képességeiket milyen
hatékonysággal tudják alkalmazni a mindennapi életből vett feladatokon. A
tanulók szociokulturális hátterével összefüggésben is elemzett adatok
sokszempontú, árnyalt képet adhatnak az iskolák teljesítményének több
aspektusáról.

Tavaly például volt olyan feladat,
hogy hány percből áll egy hét, s el kell dönteniük a diákoknak, igaz
vagy hamis, hogy minden téglalap paralelogramma. Az első ilyen felmérés
2001 őszén volt, amelyet 2003-ban követett a második, majd 2004-ben,
2006-ban és tavaly volt ilyen vizsgálat. Az eredményeket – iskolai és
fenntartói jelentéseket – 2009. február végéig kapják meg az intézmények
és fenntartóik. Ugyanettől az időponttól az egyes iskolák feldolgozott
mérési eredményei mindenki számára nyilvánossá válnak.

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

Alrovatok

Általános

Családtörténeti és életútinterjúk a történelemórán

Egyezzünk ki a múlttal!

Emberi jogok tanítása

GULAG-GUVPI

Hisztorizás podcast

Holokauszt

Ismerősök? Idegenek?

Nemzeti Emlékezet Program

Szlovák-magyar közös múlt

Tankönyvbírálat

Tanulmányút

Történelemtanárok Országos Konferenciája

Történelemtanítás a gyakorlatban

Ünnepek, évfordulók

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Nemzeti Emlékezet Program - Auschwitz-út 3.

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emléknap gyász interjú Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017