Repárszky Ildikó mellett egy név nélkül nyilatkozó kolléga is megszólal a térképekről és tankönyvekről szóló összeállításban. Eddig is sokat panaszkodtak arra a pedagógusok, hogy nem taníthatnak olyan könyvekből, amilyenből akarnak. Ezentúl ez még inkább így lesz, hiszen lejárt az engedélye az eddig használt tankönyveknek, és ezentúl csak az állami kiadású könyvek lesznek rendelhetők. Szakembereket kérdeztünk […]
Miért lehet kihívás a diákok kérdésére válaszolni? Milyen csapdákba ütközhetünk egy-egy tankönyvben? A dán DR TV összeállításában erről beszél a TTE elnöke (12:17-től)
Kopcsik István, a TTE alelnöke beszélget Viktóriáról a Civil Rádió Keménykötés c. műsorában. Királlyá nevelés, erős akarat, küldetéstudat, kötelességérzet…
Orbán Viktor miniszterelnök a saját képére formálja a magyar társadalmat – ezzel a címmel írtak a magyar kormányfő politikájáról a New York Times (NYT), a cikket a Hír TV vette észre. A tekintélyes amerikai lap jellemzése alapján, a magyar kormányfő nemcsak a demokráciát építi le, de saját ideológiáját erőlteti az oktatásra, a tudományra és a […]
Elküldte a megújított történelmi atlasz elemzését Maruzsa Zoltán köznevelési helyettes államtitkárnak a Történelemtanárok Egylete. Azt kérik, az érettségizők a következő tanévtől is használhassák a korábban kiadott atlaszokat. Választ még nem kaptak. „Azt gondoljuk, Önnek történészként sem lehet közömbös, milyen történelmi atlaszok használhatók a tanulásban, az érettségi vizsgán. Legújabb elemzésünk alapján kezdeményezzük, továbbra is bármely középiskolai […]
Kopcsik István rendhagyó tanórájában megtudható, ki volt a korszak névadója, s kik a Bach-huszárok. Központosítás és/vagy modernizációs törekvés jellemezte ezt az időszakot? Miért nem lehetett ekkor nemzetközi hitelt kapni? Minden magyar passzívan ellenállt? Hallgassa meg!
Repárszky Ildikó a középiskolai OFI-atlasz legújabb elemzéséről, a kronológia és az atlaszválasztás fontosságáról, az esélyegyenlőségről és a március 20-i vitáról is beszél.
Közeledik a tankönyvrendelés időszaka – így érdemes egy pillantást vetni a Szülői hang felmérésének következő fázisára, amelynek fő célja az volt, hogy pontosabb képet kapjunk az elmúlt nyolc év oktatáspolitikai intézkedéseinek hatásairól, illetve arról, hogy mit gondolnak minderről a szülők. A korábban közölt részekben a gyerekek túlterheltségét és a magolás értelmetlenségét emelték ki, most pedig a tankönyvek kapcsán beszélnek elégedetlenségükről.