Kérjük, töltse ki a Történelemtanárok Egylete és a Denník N/Napunk című napilap közös kérdőívét! A kérdőív itt található Közös múlt: ismeretekkel a történelmi tévhitek eloszlatásáért – szlovák és magyar történelemtanárok munkájának támogatása nyomtatott és online kiadványokkal, szakmai konferenciával. A Történelemtanárok Egylete és a Denník N hírportál magyar nyelvű lapja, a Napunk projektje. Az Európai Unió […]
Szakmai konferenciánk fontos tájékozódási lehetőséget, fórumot teremt történelemtanárok, és érdeklődők számára. A plenáris ülés előadásai naprakész tudományos információkat nyújtanak az adott témáról (pl. történész, politológus, szociológus szakemberektől), a műhelymunka segíti a módszertani feldolgozást. A tanácskozás szakmai közösségi eseménnyé vált az évtizedek során. Lehetővé teszi, hogy az ország különböző pontjain élő, dolgozó kollégáink találkozhassanak, előadások, formális […]
„A motiváció egy folyamatosan biztosítandó eleme az oktatásnak.” Márta, a Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium tanára. Ismert versenyszervező és taneszközkészítő, 1001 történet című holnapja sokak által látogatott módszertani kincsesbánya. Többször részt vett a Nemzeti Alaptanterv és a kerettantervek készítésében, valamint az érettségi vizsga korszerűsítésében. Színvonalas munkájáért 2019-ben a Történelemtanárok Egylete Szebenyi Péter-díjában […]
1993-ban járunk. A Történelemtanárok Országos Konferenciája állásfoglalást ad ki a tárgyilagos történelemtanításról. Mit olvashatunk ebben? Ezek a gondolatok így, harminc év távlatából, s főleg a mostani Nemzeti Alaptanterv perspektívájából, meglehetősen idejétmúltnak hatnak – holott ezek egyetemes, ma is vállalható értékek. A szöveg egyik szerzője, Knausz Imre rendkívül sokoldalú ember. Tanított gimnáziumban, dolgozott számos pedagógiai intézetben, […]
Vágó István, az egész ország által ismert és közkedvelt tévés személyiség, a Szkeptikusok Társaságának egyik alapítója, a Nemzeti Emlékezet Program szóvivője is volt. A program – diplomáciai jelentőségű – első útja Voronyezsbe vezetett 2003-ban. Az itt készült fényképekkel emlékezünk – a TTE munkáját kiemelten fontosnak tartó – Vágó Istvánra. Nemzeti Emlékezet Program Akkor tudunk dolgozni, […]
Mai vendégem, Várnainé Balogh Beáta, igen sokoldalú személyiség. Történelemtanári végzettsége mellett rendelkezik régésztechnikusi és muzeológusi tapasztalatokkal, melyek segítségével minden óráján sikerül életre keltenie a múltat.
Vit Olivér kis híján ókortörténész lett, ám végül úgy hozta az élet, hogy középiskolában kezdett tanítani. Mindig érdekelte az informatika, főként azért, hogy rátaláljon arra az útra, amelyen keresztül a legtöbb diák számára befogadhatóvá tehető a tananyag.
Miklósi László: „A vizsgatanításomon leütött a tábla!” 18 évesen még újságíró akart lenni, aztán a sors úgy hozta, hogy képesítés nélküli óvóbácsi lett. Innen már egyenes út vezetett a tanárképző főiskola magyar-történelem szakpárjára. Vizsgatanításán aztán elfelejtettek szólni neki, hogy a mozgatható táblát inkább ne mozgassa. Tanári pályája tehát úgy indult, hogy leütötte a tábla.
Az itt következő rövid tankönyvismertetést és -bírálatot azért készítettem, hogy segítsen eldönteni: válasszuk / választhatjuk-e a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia által jóváhagyott „Szent Imre” gimnáziumi tankönyvsorozatot (eddig a 9–10–11-es kötetek jelentek meg), avagy maradjunk inkább a tankönyvkiadó régi-új köteteinél. Mindhárom részt megpróbálom áttekinteni, és egy-két magyar, illetve egyetemes történeti fejezetet alaposabban megvizsgálva értékelni – csak […]
A Merre van előre? Történelemtanításunk berögződései című konferenciánkon számos fénykép készült előadóinkról. Ízelítőként néhány fotó: Itt nézze meg valamennyi képet!
Részlet a cikkből: Az akadályozott gyermekeknél a téri tájékozódás zavarát az észlelési tevékenység eltérései okozzák: pl. síkban nem tudnak magukhoz igazítani, forgatják az előttük levő lapot, ennek megszüntetéséhez hosszas gyakorlásra van szükség. A téri tájékozódási zavar mellet az időben való tájékozódás zavarával is küzdenek ezek a gyerekek. Olvassa el az egész írást! Óravázlat Tevékenység Kapcsolódó […]