• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Történelemtanítás

A Nemzeti Kerekasztal
2009. október 10. szombat, 0:00

Kónya Imrének, 1989-ben a Független Jogász Fórum vezetőjének megnyitója a Tötrénelemtanárok (19.) Országos Konferenciáján.

Bővebben...
 
A Szabad Európa Rádió a rendszerváltás idején
2009. október 10. szombat, 0:00

Kasza László újságíró (1989-ben a Szabad Európa Rádió igazgatóhelyettese) előadása a Történelemtanárok (19.) Országos Konferenciáján hangzott el.

Bővebben...
 
A félreértett forradalom
2009. október 10. szombat, 0:00

Az 1956-os forradalom napjaiban a győzelem tévedése: a felszabadult lelkesültség és a nemzeti egység látszata. Helyzetünket akkor sem értettük meg igazán, és könnyen lehet, hogy ma sem. (Ungváry Rudolf előadása)

Bővebben...
 
A horizont kérdése: Diák Verzió
2009. október 9. péntek, 0:00

A Verzió Nemzetközi Emberjogi Filmfesztivál magában is számot kellene tartania a történelmtanárok érdeklődésére, ez fokozottan igaz a Diák Verzióra, illetve a fesztivál alternatív történelemóráira. Zádori Zsuzsával, a fesztivál szervezőjével Kádár Anna készített interjút.

Bővebben...
 
„Ne fejjel lefele!” – Térképhasználat történelemórán
2009. október 2. péntek, 0:00

„A történelmi térképhasználat akkor sikeres, ha a földrajzi, a történeti és a jelen politikai terében is eligazodást ad. Tehát a történelmi helyszíneket a mai körülmények között is el kell tudni helyezni.” (Repárszky Ildikó)

Bővebben...
 
Olvasói levelek: A 20. század második felének magánügyei
2009. szeptember 24. csütörtök, 0:00

A történelemtanárok számára az olvasói levelek legfőképpen azért lehetnek fontos taneszközök, mert jól tükrözik az elmúlt száz-százötven év társadalmi normáinak, „közvélekedéseinek” változásait. Az újságokban ugyanis lényegében a 19. század második felétől jelennek meg ilyen jellegű olvasói levelek. Furcsa módon az olvasói levelek alapvető témái, kérdései nem igazán változnak, viszont a szerkesztőségi válaszok annál inkább… (Jakab […]

Bővebben...
 
Szituációba helyezett tanulás: Képviselőválasztás Iskolafalván
2009. szeptember 17. csütörtök, 0:00

A szocializáció segítése a szakiskolák felzárkóztató évfolyamán. Gönczöl Enikő és Szucsik Ágnes foglakozásterve a politikai szocializációt támogató, Iskolafalva című projekt második eleme.

Bővebben...
 
Rendszerváltás – civil szemmel
2009. szeptember 16. szerda, 0:00

A történelemtanárok (19.) országos konferenciáját 2009. október 10-én és 11-én rendeztük a Kossuth Klubban (Budapest VIII, Múzeum u. 7.).

Bővebben...
 
Párhuzamos családtörténetek: Családtörténet az iskolában
2009. szeptember 10. csütörtök, 0:00

Diákjaink motiválására, az érdeklődés felkeltésére, elmélyítésére jó eszköz lehet a családtörténet iskolai alkalmazása. Miklósi László ennek a lehetőségeit mutatja be korcsoportonként.

Bővebben...
 
Ami a tankönyv lapjai mögött van: Személyes emlékek a történelemórán
2009. június 25. csütörtök, 0:00

A múlt tanulmányozásának letisztult, rendszerező és esetlegességeket eltüntető tankönyvi nézőpontja, illetve a történeti fősodorból gyakran kilógó egyedi történetek kusza valósága, egymást kölcsönösen kiegészítő és hitelesítő nézőpontot jelenthet a történelem tanításában. (Gönczöl Enikő)

Bővebben...
 
Gazdálkodj okosan! – az 1960-as, 70-es évek gazdasága, életformája
2009. június 18. csütörtök, 0:00

A társasjátékok többsége lényegében időtlen – nem kötődnek egyetlen időszakhoz, korszakhoz sem. A Gazdálkodj okosan! játékot viszont (mind története, mind szemlélete révén) szoros szálak fűzik egy bizonyos társadalmi, gazdasági közeghez, az 1960-as, 1970-es évek magyarországi szocializmusához. (Bánki István)

Bővebben...
 
„Itt minden mozog!”: Az interaktív térképek használata általános iskolában
2009. június 11. csütörtök, 0:00

A hagyományos módszereket a pedagógiában újdonságokkal kell vegyíteni, hogy ne váljék egyhangúvá a diákok munkája. A pedagógusnak mindig a megfelelő időben kell bevetnie, az érdekességeket, újdonságokat. Ennek eszköze lehet például az interaktív térkép. (Balhegy Gabriella)

Bővebben...
 
<< Előző 1 … 43 44 45 46 47 … 59 Következő >>

Alrovatok

Általános

Családtörténeti és életútinterjúk a történelemórán

Egyezzünk ki a múlttal!

Emberi jogok tanítása

GULAG-GUVPI

Hisztorizás podcast

Holokauszt

Ismerősök? Idegenek?

Nemzeti Emlékezet Program

Szlovák-magyar közös múlt

Tankönyvbírálat

Tanulmányút

Történelemtanárok Országos Konferenciája

Történelemtanítás a gyakorlatban

Ünnepek, évfordulók

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Történelemtanárok (35.) Országos Konferenciája

Szlovák-magyar közös múlt – ismeretekkel a történelmi tévhitek eloszlatásáért

Eddigi konferenciáink

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Galéria

Alkotmány és történelem

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emléknap gyász interjú kerettanterv Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017