Elérhető Csepeli György egyetemi tanár (ELTE TÁTK) Nemzeti emlékezet, nemzeti felejtés című előadásának a TTE 23. konferenciáján elhangzott írásos verziója. Az előadás hanganyagát (.mp3 / 27,2 Mb) az előbbi linken találja.
Elérhető Kojanitz László, a Mire emlékszünk konferencia szekció ülésének alapjául szolgáló, a történelem kerettanterv változásait bemutató prezentációja (.ppt / 193 kb). Hallgassa meg az előadás hanganyagát is (.mp3 / 34,9 Mb), és a hozzá kapcsolódó Kérdéseket (.mp3 / 34,9 Mb)!
Olvassa el Fiziker Róbert történész, levéltáros a TTE 23. konferenciáján elhangzott előadását (.docx / 96 kb) vagy hallgassa meg az ott elhangzottakat (.mp3 / 23,7 Mb)!
Rövid powerpoint összeállítás a Nemzeti összetartozás napjáról: nemzeti_osszetartozas.ppt (.ppt / 5 MB) Az összeállítás készítője: Miklósi László. A TTE tagjai iskolájukban szabadon használhatják, erre a célra adaptálhatják is. Más felhasználás nem engedélyezett.
Mindenkinek joga van saját emlékezethez – mondta Gyáni Gábor akadémikus, történész a Történelemtanárok Egyletének a nemzeti emlékezetről szóló konferenciáján Budapesten szombaton.
A Történelemtanárok (23.) Országos Konferenciája. Mire emlékszünk? A közösségi memória szelektivitása Magyarországon és a nagyvilágban. (2013. október 12., Kossuth Klub)
A tanítás, pontosabban a tanítási óra működőképességével kapcsolatos gyakorlati tapasztalatok és megfigyelések adják két egymást követő, tartalmilag is egymásba illeszkedő cikkem apropóját. A Kollegiális levelek mint alapszöveg belinkelt kulcskérdéseire kattintva módszertani csapdahelyzetek illetve kivezető utak életszerű leírását találja az olvasó. Ez utóbbi mellékletként értelmezendő, ahonnan ugyanígy vissza is tudunk lépni a soron következő kulcskérdés kifejtéséhez. Aki szívesebben olvas hagyományos módon, a […]
A történelem (kutatása, megismerése, tanítása) mindig is a jelennek szólt, akármilyen rendszerben akármilyen szerepet kapott. Persze mindig is kérdéses volt, mennyire „talál” az üzenete, mennyire talál meghallgatásra, befogadó közönségre, legfőképpen a fiatalok körében, akiket általában jobban foglalkoztat a jelenük, mint a múlt tanulsága. Erre a problémára kínál egy, ha nyilvánvalóan nem is teljes megoldást a […]