A legneuralgikusabb történelmi események tankönyvi megjelenítésének részletes elemzése, kritikája, különös tekintettel a kirekesztő, nacionalista, egyoldalú feldolgozásra, valamint a tárgyi tévedésekre. A dokumentum itt letölthető
Bírálat a Kísérleti Tankönyvek Történelem 10. című kötetéről, a hozzá kapcsolódó digitális tananyagról és Munkafüzetről. A bírálat itt megtekinthető és letölthető A mellékleteket itt megtekinthetők és letölthetők
Meghívó Kedves Kolléga! Tisztelettel meghívjuk a Történelemtanárok Egylete Közgyűlésére és az azt követő Tankönyvek, atlaszok c. tanácskozásra, amelyet 2016. május 21. szombaton tartunk.
A TTE – a Magyartanárok Egyesületével, az Európai Szülők Egyesületével és az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesületével, továbbá a Tankönyvesek Országos Szakmai Egyesületével együttműködve – 14 hónapig tartó projektben vizsgálta a tankönyv-szűkítés hatásait, különös tekintettel az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet kísérleti tankönyveinek minőségére. A projekt zárásaként egy kérdőív segítségével összesen 467 válaszadó jelezte véleményét a témával […]
A Tankönyv vagy tankönyvek? című projekt keretében Arató László foglalja össze az Irodalom 9 című tankönyv jellemzőit, melynek alapján összehasonlíthatóak az új irodalom és történelem tankönyv jellegzetes megoldásai és problémái. A dokumentum itt letölthető.
A Történelemtanárok Egylete és együttműködő partnerei – a Magyartanárok Egyesülete, az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete, az Európai Szülők Egyesülete, a Tankönyvesek Országos Szakmai Egyesülete – felmérést készítenek a tankönyvválasztás fontos kérdéseiről. ITT LEHET SZAVAZNI
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) kísérleti tankönyvsorozatának történelem 9. tankönyvéről már hónapok óta hozzáférhető a Történelemtanárok Egylete (TTE) által készített részletes bírálat, amiből többek között kiderült, hogy a közölt térképek 90 százaléka hibás. (Erre az OFI is rájött, mert egy év múlva már javított kiadást nyomtatott, amiben több mint 20 térképet korrigáltak, de a […]