Idén
szeptembertől mintegy 500 pályázó intézmény vezeti be a suliNova Kht.
kompetenciafejlesztő programcsomagjait. A komplex eszközrendszert így 40
ezer tanuló használhatja 2006-tól.
(Forrás: Edupress)
Tavaly már 109 iskolában és óvodában tesztelték
azt a kompetenciafejlesztő programcsomagot, melynek fejlesztési
folyamata még 2004-ben indult el. Az idei évtől 600-ra nő a felhasználó
intézmények száma, ez pedig megfelelő kontrollcsoportot jelent a program
sikeresességének vizsgálatában – mondta el Dr. Pála Károly, a suliNova
ügyvezető igazgatója.
A komplex
eszközrendszer a tanulási-tanítási folyamat megvalósítását szolgálja, és
hosszú távon mozgósítható, alkalmazható tudást kínál. A programcsomag
szakmai koncepciót, programtervet, tanári eszközöket (modulleírásokat)
és tanulói eszközöket tartalmaz. Ez utóbbiak között információhordozók,
feladathordozók, papír alapú és digitális taneszközök is
vannak.
A Pisa-felmérések alapján
elmondható, hogy Magyarország mind az anyanyelvi, mind a matematikai
kompetencia tekintetében messze elmarad az OECD átlagtól. A mai magyar
közoktatás nem kompetencia-központú, de ez a programcsomag segít abban,
hogy azzá válhasson – mondta el Pála Károly, és hozzátette: a magyar
iskolarendszer szelektív, amely pedig gyengébb teljesítményt eredményez,
mint a befogadó jellegű iskolarendszer. Ez utóbbiak közé tartozik
például Finnország, Svédország, Kanada vagy Dél-Korea is.
Az intézmény ügyvezetője célként
fogalmazta meg a hátránykompenzációt, vagyis, hogy a sajátos nevelési
igényű gyermekeket és a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekeket
együtt neveljék a többi tanulóval. A suliNova munkatársai ajánlásokat
fogalmaztak meg a pedagógusoknak erre vonatkozólag – jelentette be Pála
Károly, aki hangsúlyozta az integrált nevelés fontosságát.
Az EduPress kérdésére a szervezet
ügyvezetője elmondta: egyelőre nem tudnak információkat arról, hogy az
oktatási háttérintézmények átalakítása hogyan érinti a suliNovát. Pála
Károly úgy fogalmazott, a korábbi kormányhatározat, mely a kérdést
szabályozza, több ponton is problémákat vet fel. Ezeket jelezték az
oktatási tárca felé, amely a kérdés megfontolását ígérte. Mint azt
korábban megírtuk, az oktatási tárca háttérintézményeinél is jelentős
átalakítások várhatók. Ezek részleteiről az ügyért felelős miniszteri
biztos nem adott felvilágosítást az EduPressnek – Hiler István miniszter
a múlt héten úgy fogalmazott, november közepén tájékoztatnak az
intézkedések részleteiről.