Konok Péter rendhagyó recenziója Lőrinc László: 25 szelfi az Árpád-korból című könyvéről. A történész és lánya együtt olvasták a könyvet. Kihagyhatatlan, mi az olvasata történésznek, illetve egy diáknak ugyanarról a műről.
Büszkék vagyunk arra, hogy tagjaink, érdeklődő kollégáink és a csatlakozó civilszervezetek részt vettek az emberi jogok világnapjára meghirdetett mozgalmunkban. Különösen fontosnak tartjuk, ha olyan diákokat tanítanak az emberi jogokra, azok fontosságára, akik családjukban nem hallhatnak erről a kérdésről, illetve bármilyen ok miatt társaiknál kiszolgáltatottabbak. Az alábbi cikk szerzője gyógypedagógiai iskolában dolgozik, írásait már ismerhetik honlapunk […]
Mottó: „Képes mások érvelésének összefoglalására, értékelésére és figyelembe vételére, meghatározott álláspontok cáfolására, véleménykülönbségek tisztázására, valamint a saját álláspont gazdagítására.” (Történelem kerettanterv, 2012.) A történelem kerettantervben a Rendszerváltozás témaköréhez kapcsolódó nevelési-fejlesztési célok között található a fenti mondat, amelyet metodikai cikkem mottójául választottam. A történelemoktatás kiemelten fontos célja a szövegértés, a kritikai gondolkodás és a vitakultúra fejlesztése, a […]
A történelemtanárok rendelkezésére álló idővonal-eszköztár újabb hasznos darabbal bővült a Állambiztonsági Szolgálatok Történeti Levéltára (Történeti Levéltár), a Történelemtanárok Egylete (TTE) és a Nemzeti Audiovizuális Archívum (NAVA) jóvoltából. A korszak iskolai feldolgozásához értékes segítség érkezett, akár illusztrációt keresünk előadáshoz, tanórához, akár projekt- vagy órai feladatot kívánunk adni a „Kádár-rendszer válsága, a külpolitikai változások és az ellenzéki […]
Egyre több szerző és egyre több oktatást segítő honlap foglalkozik azzal a kérdéssel, hogy – a korábbiakhoz képest – mérhetetlenül sok információ ér el mindannyiunkat. Különböző csatornákon keresztül zúdulnak ránk az üzenetek, amelyekről sokszor nehéz eldönteni, hogy tények-e vagy vélemények, hogy megtévesztő, befolyásoló vagy szórakoztató céllal indították-e útra azokat szerzőik. Ennek ellenére a magyar iskolákban […]
2019-ben harminc éves lett a rendszerváltás. Sokaknak még személyes életélmény, másoknak viszont már történelem. Ugyanolyan réginek tűnő esemény, mint a kiegyezés vagy a második világháború. Hogy lehet, és miként érdemes megközelíteni ezt a témát az iskolában? Hogyan lehet megélhetővé tenni a diákok számára e történelmi fordulat lényegét? Miként lehet megsejtetni, hogy ami a tankönyvekben egy […]
Köszönjük támogatóink erkölcsi és anyagi segítségét, olvasóink egész éves figyelmét. Jó szünetet, békés ünnepeket, sikeres, boldog új esztendőt kíván a 30 éves Történelemtanárok Egylete.
1989 decemberében előre láthatatlan gyorsasággal omlott össze a Román Szocialista Köztársaság, a keleti blokk különutas, paranoid, a sztálinizmust a nacionalizmussal, a totális hiánygazdaságot személyi kultusszal és bizarr nemzeti mitológiával vegyítő pártállama. – A cikk az 1988-89-es rendszerváltó tüntetésekről szóló, az ÁBTL, a Történelemtanárok Egylete és a Nemzeti Audiovizuális Archívum közös oldalán jelent meg válogatásra is hivatkozik.
A csütörtöki kormányinfón Gulyás Gergely miniszterelnökséget vezető miniszter váratlan bejelentést tett: nem vezetik be az új Nemzeti Alaptantervet, mivel nem szerepelt annyi változtatás benne, ami indokolná a régi, jelenleg érvényes tanterv lecserélését. – A TTE elnökének reagálása.
A rendszerváltás tanításáról tartott vitaindító előadást és beszélgetést 2019. november 18-án Miklósi László, a TTE elnöke az Alsóerdősori Bárdos Lajos Általános Iskola és Gimnáziumban erzsébetvárosi tanároknak és más érdeklődő kollégáknak. Nézze meg a többi képet is! A program támogatója Kapcsolódó anyag:Rendhagyó tanóra a rendszerváltásról