Jó éjszakát kívánok! Mindenkinek. Amit az Orbán-kormány még nem vert szét, azt sem hagyják sokáig. Szétverik. Mindegy, hogy jól működik. Márpedig az óvodák munkáját még a legfinnyásabb szakemberek is elismerik. Ez egy olyan kisgyermekeket nevelő hálózat, ami színvonalasan, gyermekpártian működik. Ha azt leszámítjuk, hogy egyre több óvónő hagyja el a pályát – az anyagi és […]
1. Nyilvánosság hiánya Elvárható, hogy az alapvetően fontos szakmai anyagok a szélesebb szakmai közvélemény bevonásával készüljenek és megismerhető legyen a készítők személye. Elfogadhatatlan, hogy ez az anyag a nyilvánosság kizárásával jött létre, még a készítők neve sem ismert. 2. Szakmai egyeztetés hiánya Elengedhetetlen, hogy a meghatározó szakmai dokumentumok csak széleskörű szakmai egyeztetés után kerüljenek bevezetésre. […]
Elkészült a módosított Nemzeti Alaptanterv (Nat) – jelentette be Kásler Miklós emberi erőforrások minisztere pénteken Budapesten. A tárcavezető úgy fogalmazott: a módosított Nat „a jelennek és a jövőnek készült, és a múlt értékeire épít”. (MTI)
Felhívás A Pázmány Péter Katolikus Egyetem a Pázmány Bölcs-Ész Tanulmányi verseny 2019‒2020 döntőjének alkalmával a Keleti Örökségünk ‒ PPKE Interdiszciplináris Történeti és Régészeti Kutatócsoportja által szakmai továbbképző jellegű régészeti előadássorozatot tart a középiskolai történelem tanárok, illetve érdeklődők számára. A témákat a legaktuálisabb és nagy érdeklődésre számot tartó történeti és régészeti problémák alapján állítottuk össze, ahol […]
A Történelemtanárok Egylete „Rendszerváltás 30” projektjének keretében, a VII. kerület Erzsébetváros Önkormányzata támogatásával, a rendszerváltás 30. évfordulójának alkalmából nyilvános kerekasztal-beszélgetést szervez a rendszerváltáskor, ill. azóta is aktívan tevékenykedő erzsébetvárosi közéleti személyiségek részvételével. Az eseménnyel, hetedik kerületi civilszervezetként a TTE a lokális történelmi emlékezet megismerését kívánja segíteni.
Konok Péter rendhagyó recenziója Lőrinc László: 25 szelfi az Árpád-korból című könyvéről. A történész és lánya együtt olvasták a könyvet. Kihagyhatatlan, mi az olvasata történésznek, illetve egy diáknak ugyanarról a műről.
Büszkék vagyunk arra, hogy tagjaink, érdeklődő kollégáink és a csatlakozó civilszervezetek részt vettek az emberi jogok világnapjára meghirdetett mozgalmunkban. Különösen fontosnak tartjuk, ha olyan diákokat tanítanak az emberi jogokra, azok fontosságára, akik családjukban nem hallhatnak erről a kérdésről, illetve bármilyen ok miatt társaiknál kiszolgáltatottabbak. Az alábbi cikk szerzője gyógypedagógiai iskolában dolgozik, írásait már ismerhetik honlapunk […]
Mottó: „Képes mások érvelésének összefoglalására, értékelésére és figyelembe vételére, meghatározott álláspontok cáfolására, véleménykülönbségek tisztázására, valamint a saját álláspont gazdagítására.” (Történelem kerettanterv, 2012.) A történelem kerettantervben a Rendszerváltozás témaköréhez kapcsolódó nevelési-fejlesztési célok között található a fenti mondat, amelyet metodikai cikkem mottójául választottam. A történelemoktatás kiemelten fontos célja a szövegértés, a kritikai gondolkodás és a vitakultúra fejlesztése, a […]
A történelemtanárok rendelkezésére álló idővonal-eszköztár újabb hasznos darabbal bővült a Állambiztonsági Szolgálatok Történeti Levéltára (Történeti Levéltár), a Történelemtanárok Egylete (TTE) és a Nemzeti Audiovizuális Archívum (NAVA) jóvoltából. A korszak iskolai feldolgozásához értékes segítség érkezett, akár illusztrációt keresünk előadáshoz, tanórához, akár projekt- vagy órai feladatot kívánunk adni a „Kádár-rendszer válsága, a külpolitikai változások és az ellenzéki […]
Egyre több szerző és egyre több oktatást segítő honlap foglalkozik azzal a kérdéssel, hogy – a korábbiakhoz képest – mérhetetlenül sok információ ér el mindannyiunkat. Különböző csatornákon keresztül zúdulnak ránk az üzenetek, amelyekről sokszor nehéz eldönteni, hogy tények-e vagy vélemények, hogy megtévesztő, befolyásoló vagy szórakoztató céllal indították-e útra azokat szerzőik. Ennek ellenére a magyar iskolákban […]