„Kialakulatlannak és primitívnek” nevezte Kertesi Gábor, az MTA tudományos főmunkatársa azt a rendszert, amely az oktatási intézmények teljesítményét hivatott mérni és értékelni – írta Tossenberger Adél a Hírszerzőn.
A T-Online és a T-Mobile, hazánk legnagyobb internet- ill. mobiltelefon-szolgáltatója a Google-lal, Magyarország piacvezető internetes keresőjével közös sajtótájékoztatón jelentette be a három cég együttműködését. (Forrás: SG.hu)
Magyarországon 700 ezer és 900 ezer között van azoknak a 18 év alatti gyerekeknek a száma, akik a szegénységi küszöb alatt élnek, s a számuk folyamatosan nő – közölte a becsült adatokat Kissné Kollár Eszter. (Forrás: MTI)
Szakértők szerint Izraelben a másikat kölcsönösen kizáró múltértelmezés alakult ki: a zsidók történelemszemléletébe az arabok, az arabokéba a zsidók nem férnek bele. Az összeférhetetlenség miatt egyre gyakrabban a közös sors megismerését sürgetik. (Forrás: Múlt-kor)
Eltérően érinti a kis- és nagyvárosokat a pedagógusok szeptember elsejétől életbe lépő kötelezőóraszám-emelése. Az intézkedés azonban mindenhol elbocsátásokat eredményezhet. (Forrás: InfoRádió)
Elképzelhető, hogy nem a jelenlegi oktatási miniszter elképzelései valósulnak meg a felsőoktatási törvény módosítása során, hanem az előzőé. (Forrás: InfoRádió)
Egyelőre nem tolonganak az iskolák azért az 1 milliárd forintért, amit az Oktatási Minisztérium oszt majd szét a jól teljesítő tanárok jutalmazására. (Forrás: Magyar Rádió)
Megkezdték a Dzsingisz kán és öröksége című kiállítás műtárgyainak kicsomagolását hétfőn a Magyar Nemzeti Múzeumban; elsőként a május 24-én nyíló tárlat legértékesebb darabjai közül került ki kettő a dobozokból. (Forrás: Múlt-kor)
A május 9-én tartott Nyilvános Próbaérettségi Vizsganap egyik tapasztalata, hogy a diákok nem rendelkeznek elég tapasztalattal az érettségi vizsgákkal kapcsolatban – mintegy hatvan százalékuk még nem töltött ki próbaérettségit. (Forrás: FISZ Hírügynökség)
Ma azt gondoljuk, hogy az iskola ad nevelést, pótolja a korai szocializáció hiányait, és persze megvalósítja annak a mérhetetlen sok és értelmetlen tudásanyagnak a hatékony átadását, amit az iskolaszervezők fontos tudásnak gondolnak – írta Csányi Vilmos a Népszabadságban.