A május
9-én tartott Nyilvános Próbaérettségi Vizsganap egyik tapasztalata, hogy
a diákok nem rendelkeznek elég tapasztalattal az érettségi vizsgákkal
kapcsolatban – mintegy hatvan százalékuk még nem töltött ki
próbaérettségit.
(Forrás: FISZ Hírügynökség)
A középiskolás diákok több mint fele gondolja úgy, hogy
a középiskolai oktatás az írásbeli érettségi vizsgára készít fel, és
nem ad elegendő segítséget a szóbelihez. Ez lehet az oka annak, hogy a
diákok jelentős többsége a szóbeli megmérettetést tartja nehezebbnek, és
ettől fél a legjobban. A diákok (318 válaszadó) az írásbeli
érettségikkel egy időben rendezett Nyilvános Próbaérettségi Vizsganapon
adtak hangot véleményüknek a Felvételi Információs Szolgálat (FISZ)
felmérésén.
A próbaérettségi
tanulsága, hogy a tizenegyedikes tanulók nem rendelkeznek elég rutinnal
az érettségi feladatsorok kitöltésében, hiszen közel 60 százalékuk a
vizsganapot megelőzően még nem töltött ki próbaérettségi feladatsorokat.
A vizsgaszimulációt követően pedig azt nyilatkozták, úgy érzik, a
feladatsorok nagymértékben segítik őket abban, hogy megismerjék az
érettségi felépítését és típuskérdéseit.
A Nyilvános Próbaérettségi Vizsganapon részt vett
diákok az elért eredményeikből megtudhatják, az előttük álló egy évben
mely területekre kell nagyobb energiát fordítaniuk tanulmányaik során,
hogy az érettségi vizsgán a lehető legjobban
teljesítsenek.
A tanulók évente két
alkalommal próbálhatják ki az érettségit, a rendes érettségi előtt az
adott évben végzősök, míg a tizenegyedikesek az éppen zajló vizsgákkal
egy időben tesztelhetik tudásukat – tudtuk meg Magócsi Anikótól a
FISZ-nél.