Emberi jogok az iskolában – az emberi jogi nevelés elmélete, módszerei és lehetőségeiKépzési felhívás pedagógusok számára a “Kompasz – Kézikönyv a fiatalok emberi jogi neveléséhez” c. kézikönyv használatához.Frissítés: Jelentkezési határidő: 2021. november 22. éjfél. Az Európa Tanács Budapesti Európai Ifjúsági Központja együttműködésben az Emberi Jogi Nevelők Hálózatával és az Emberség Erejével Alapítvánnyal akkreditált képzést hirdet […]
A Haver Informális Zsidó Oktatási Alapítvány 2002-es megalakulása óta elsősorban középiskolásoknak és egyetemistáknak tart foglalkozásokat a zsidóság, zsidó identitás, zsidó kultúra és hagyomány témájában. Az önkéntesek, akik valamilyen módon mind kötődnek a zsidósághoz, személyes történeteken keresztül, informális oktatási eszközökkel dolgoznak.Mesélnek a zsidóságról, zsidó identitásról, és párbeszédet kezdeményeznek a nem zsidó diákokkal. Az évek során egyre […]
A kritikai gondolkodás, a tanulásközpontú iskola iránt elkötelezett kollégákat várják a Könyvtárostanárok Egyesületének és a Történelemtanárok Egyletének közös Őszi Szakmai Napjára.
Kedves Pedagógus Kollégák! Örömmel értesítjük Önöket arról, hogy a mai nappal (2021. november 11.) a Nemzeti Filmintézet Közhasznú Nonprofit Zrt. a Videotorium csatornáján 100 Alapfilmet tesz elérhetővé a köznevelési intézmények számára. A www.alapfilmek.hu filmtörténeti weboldalunkon a filmekhez tartozó tanári segédanyagokat is szeretnénk figyelmükbe ajánlani. A segédanyagok korlátlanul elérhetőek az alapfilmek.hu-n belül a Klassz programban rendszerezve […]
Meglátásom és eddigi tapasztalataim szerint az ipari forradalom a történelem tantárgy egyik legizgalmasabb témája mind a tanárok, mind a diákok számára. A történelemtanárok számára sok lehetőséget biztosít a szemléltetés terén, a diákokat pedig érdeklődéssel tölti el a sok új találmánnyal és azok működésével való megismerkedés. Jelen írásomban egy szokatlan tanítási lehetőségét mutatok be. A tanórát […]
A Magyar Kémikusok Lapjában a középiskolai történelemtanítás mai kényszereiről. Az írás szerzői: Repárszky Ildikó1, Dupcsik Csaba2 A címben felvetett kérdés igazából nem is csupán egyetlen kérdés. Működhet tényleg ez a régi „reflex”, miközben a NAT-kerettanterv/helyi tanterv tartalmi elvárásaival, az állami egyentankönyvekkel és az érettségi kimenet részletesebb szabályozásával, az e-Kréta eszközeivel a közoktatás egyre erősebb központosítása […]
Pártalapítás Magyarországon az 1920-as évek első felében és az 1926-os választások (dupla tanórás tananyag emelt szintű csoport / fakultáció számára) Mottó: „Tekintettel arra, hogy az emberi jogok el nem ismerése és semmibevevése az emberiség lelkiismeretét fellázító barbár cselekményekhez vezetett […]” (1948. december 10., New York) A cikk itt olvasható Óravázlat
Immáron 31. alkalommal került megrendezésre a Történelemtanárok Egylete (TTE) által a Történelemtanárok Országos Konferenciája. A 2021. október 2-i rendezvény első részében az előadók olyan jelentős történelmi változások hatásait vizsgálták, mint a 19. századi kolerajárvány, az első és a második világháború, valamint Trianon. A nap második felében került sor az emberi jogok tanításáról szóló kerekasztal-beszélgetésre, amelyen […]
A tények a lényeg? A történelemtanár és könyvtárostanári együttműködés jó gyakorlatai!A Könyvtárostanárok Egyesületének és a Történelemtanárok Egyletének pályázati felhívása. Meghosszabbított beküldés határidő: 2021. november 5., péntek.(Akik már beküldték, annak lehetőségük van újraküldeni, ha úgy érzik fejlesztenék még.)Bővebben: https://portal.ktep.hu/tenyekpaly2021Amennyiben nem vállalkozik ekkora munkára, vagy nem talált pályázó párt, akkor ajánljuk figyelmébe a teachmeet 3 perces lehetőségét. Nagyon fontos, hogy lássuk egymás […]