Hogyan óvjuk meg a gyerekeket az erőszakos számítógépes játékoktól, a pornográf internetes tartalmaktól és az online közösségi oldalak veszélyeitől? Egy brit jelentés egyebek között önkéntes online korhatárrendszer bevezetését javasolja. (Forrás: Metazin)
A Jövő Iskolája-program célja, hogy a diákokat megtanítsa tanulni, eligazodni az egyre bővülő ismeretek, az informatika világában, és segítse a problémamegoldó gondolkodást. (Forrás: SG)
Nemzeti Rozárium lehetne a szocialista tábor egykor legnagyobb rózsagyűjteményéből. A budatétényi kert kétharmadát eladták, virágai pusztulnak, de még ma is a magyar rózsák legjelentősebb génbankja. (Forrás: Heti Válasz)
Felhívás az iskolákhoz „A szocializmus” hagyatéka vándorkiállításon való részvételre; mindennapi eszközök, szerszámok, edények, úttörő emlékek, érmék, igazolványok, játékok, könyvek, oktatási anyagok stb. bemutatására. A kiállítás szakmai segítője a Történelemtanárok Egyletének Pécsi Csoportja.
Májusban újra megnyitják a több mint tíz évvel ezelőtt bezárt szegedi kőtárat, a vármúzeum udvarában a Tisza-parti város gazdag építészeti emlékeit láthatja ismét a közönség. (Forrás: Múlt-kor)
A pedagógusképzés változás előtt áll a bolognai folyamat miatt, és ez remek alkalom arra, hogy a szemléletén is változtassunk – mondja Estefánné Varga Magdolna, az egri Eszterházy Károly Főiskola Tanárképzési és Tudástechnológiai Karának dékánja. (Forrás: NOL)
Az 1945 utáni építészetnek azért is nehéz a sorsa, mert a közvélemény egyelőre nem érzi értéknek a korszak építményeit. A közízlés megváltozhat, de, meglehet, akkorra már késő lesz. (Forrás: hvg.hu)
Emlékpont-program: történelemtanítás saját élményű beszámolók alapján, az interjúkat a gyerekek készítenék. A Lánchíd Rádió Miklósi Lászlót, a TTE elnökét kérdezte a programról.
Hogyan lehet tanár jelenléte, személyes kontaktus és iskolapad nélkül – otthon, kényelmesen, saját időbeosztás szerint – tanulni? Sokan el sem tudják képzelni, hogy a tanulásnak ma már számos, egészen egyedi módja létezik. (Forrás: Metro)