Hogy a kínai Nagy Fal lenne az egyetlen ember alkotta építmény, amely a Holdról szabad szemmel látható makacs városi legenda (pedig az ügyben igencsak érintett Yang Liwei, az első kínai űrhajós cáfolata szerint még Föld körüli pályáról sem az), annyira makacs, hogy még az egy történelemkönyvbe is bekerült. Alább az erről szóló olvasói levelet és […]
A felsőoktatási intézmények számára kötelező lesz a klasszikus nagy szakokon újra bevezetni az osztatlan tanárképzést, ám egyes szakok, mint a rajz-, vagy az énektanári képzésen továbbra is megmaradhat a kétciklusú rendszer – erősítette meg az Edupressnek Vancsó Ödön, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium (NFMI) főosztályvezető helyettese. Az osztatlan tanárképzés visszaállításáról a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) […]
„Hosszabb gyakorlatnál vagy többszöri helyszíni tanításnál lehet igazán jól látni, hogy milyen sok tananyagrész sajátítható el az adott helyszínen, milyen sok nevelési, közösség- és emberformálási lehetősége van a pedagógusnak. A többnapos tanulmányi kirándulás a tanári munka egyik legkomplexebb feladata.” (Kopcsik István)
Az MSZT oktatásszociológiai szakosztálya „Oktatás és politikaformálás” címmel konferenciát rendez az ELTE Társadalomtudományi Karon. A konferencia kapcsolódik az Educatio folyóirat azonos című számához.
A Közoktatás-politikai Tanács rendkívüli ülésének összehívását kezdeményezik a testület tagjai a közoktatási törvény és pedagógus életpályamodell ügyében – az erről szóló levelet a szervezetek nevében Medrey László, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének (PDSZ) elnöke juttatta el Réthelyi Miklós szakminiszterhez. Az alábbiakban a levél teljes szövege olvasható.
„… hogy a kikapcsolódásként hallgatott zene is gazdag tárháza lehet napi munkánknak, azt talán még kevéssé vesszük tudomásul. A zene csak szól, a szöveg meg lassacskán bekúszik a fülünkbe, dúdolunk, énekelünk, de nem tudatosul bennünk, hogy a jövőbeni történelemórák anyagát mormoljuk éppen.” (Hantos István)
Az MTA Közoktatási Elnöki Bizottsága és a TÁRKI-TUDOK szakmai műhelysorozatot indított. Az első alkalom január 26-án az MTA dísztermében Együttnevelés és külön oktatás címmel került megrendezésre.További alkalmak: 2011. február 9. Pedagógus életpályamodell és oktatásfinanszírozás; 2011. március 3. Szakképzés, oktatás és munkaerőpiac.
„A Köznevelés többször is hírt adott a Történelemtanárok Egylete által szervezett „Egyezzünk ki a múlttal!” című konferenciasorozatról, amelynek összefoglaló anyaga kötetben is megjelent. A kötettel kapcsolatban olvashatjuk az Egylet honlapján az alábbiakat.”
Az esélyegyenlőség és a tehetségnevelés a hazai közoktatás egyik legfontosabb problémája, mégis számos olyan tévhit él róla a szülőkben, pedagógusokban, valamint oktatásügyi politikusokban, amely nem csupán nemzetközi eredményeinket rontja tovább, hanem Magyarország gazdaságának is károkat okozhat. Milyen irányú változások voltak tapasztalhatók az utóbbi három évben? (Nahalka István, Komment.hu)
A közoktatási törvénytervezetben leírt differenciált iskolarendszer, az elitiskolák kiemelt szerepe és az elkülönített felzárkóztatás is ellentmond annak, hogy sikeres legyen a magyar iskolarendszer. Pokorni Zoltán újabb bírálatával, a tudósok tényekkel okoztak „zavart” a hoffmanni jövőképben. (BI, Figyelőnet)
Először lesz látható Magyarországon a 20. század egyik legszenzációsabb régészeti lelete, a kassai aranykincs. Erdély és a királyi Magyarország emlékeit, Európa egyetemes értékeit, a szlováksággal közös magyar történelmi örökség páratlan értékű darabjait a nagyközönség 2010. február 1-jétől a Magyar Nemzeti Múzeum legújabb időszaki kiállításán tekintheti meg.