Dugovics Titusz önfeláldozó hőstette, a Holdról is látható kínai Nagy Fal, csak idehaza ismert világhírű magyar feltalálók. Van-e helyük a történelemkönyvekben, és ha igen, milyen formában? (Marinov Iván, urbanlegends.hu hozzászólása a TTE „Legendák” a történelemkönyvekben című sorozatához.)
A tavalyinál kicsit nehezebbek voltak az idei középszintű történelem érettségi írásbeli feladatai – mondta a Történelemtanárok Egyletének alelnöke. (Forrás: Inforádió)
Az idei középszintű történelemérettségin a választható esszékérdések között szerepelt a jobbágyfelszabadítás, a rendszerváltás, az alkotmány és Mátyás király. A hvg.hu történelemtanárokat kérdezett arról, szerencsés-e bő egy héttel az új alkotmány aláírása után az alkotmányozást is bevonni az érettségibe. A TTE részéről Miklósi László válaszolt. (Forrás: hvg.hu)
2011-ben május 4-én írták a végzős középiskolások a történelem írásbelit. Az Oktatási Hivatal a feladatlapokat és a javítási-értékelési útmutatókat május 5-én 8 órától tette nyilvánossá. Információk, megoldások, vélemények.
A történelemmel folytatódik az érettségi időszak. E tárgyból 2005-ben volt először írásbeli, a debütálás rögtön botránnyal kezdődött. Összegyűjtöttünk az elmúlt évszázadból néhány tételt, amelyből jól kirajzolódik mennyire meghatározzák az adott kor társadalmi-politikai nézetei még a záróvizsgát is. (Forrás: Figyelőnet)
… avagy: Hol készültek a közoktatás átformálásának meghatározó javaslatai? A közoktatási törvény tervezetében a közelmúltban több javaslat is „kiverte a biztosítékot”. Párját ritkító élmény: két, egyes elemeiben merőben különböző koncepció vitája zajlik e napokban. (Miklósi László)
Ha feltámasztására nem is, de a Ronald Reagan által megtestesített pragmatizmusra és idealizmusra mindenképpen szükség van – értettek egyet a republikánus elnök századik születésnapjának alkalmából a Terror Házában megrendezésre került nemzetközi konferencia résztvevői. (Forrás: Múlt-kor)
A VII. Nevelésügyi Kongresszus 2008-ban a teljes magyar pedagógustársadalmat szólította meg. Három év elteltével időszerű visszatekinteni, hogy a kongresszusi ajánlások sorsa miként alakult, s az új kezdeményezések, szabályozási tervezetek alapján mi történik ma Magyarországon a közoktatás intézményeiben, a pedagógia mindennapjaiban. Konferencia 2011. május 27-28.
Történelem- és társadalomismeret-tanárként én is azt szeretem, ha diákjaim gondolkodnak, kérdéseket tesznek fel, tájékozottak a világ dolgaiban és összekötik a különböző helyről szerzett ismereteiket. Az új alkotmány és az e körüli viták azonban összezavarták az eddigi tanítási gyakorlatot. Több évfolyamon is tanítok, és valahogy úgy jött ki, hogy az alkotmány mindenhez köthető. (Stefány Judit)