Ahogyan a Történelemtanárok 25. Országos Konferenciája állást foglalt, a menekültkérdésben az iskolák feladata elsősorban a hiteles, tényszerű ismeretek átadása, de az attitűdök formálása is. A pedagógusok nem zárkózhatnak el attól, hogy erről beszéljenek diákjaikkal, sőt éppen hogy felelősségük van ebben. Nemhogy kevésbé, hanem többet és jobban kellene foglalkozni a menekültkérdéssel az iskoláknak is. A migránsokról […]
Új projektet indított az EUROCLIO 2015 októberében, európai partnereivel közösen, új projektet indított az EUROCLIO: „A cenzúra által elhallgattatott állampolgárok. Tanuljunk Európa XX. századi diktatórikus múltjából” címmel.
Ott van például az etika/erkölcstan (legalább lenne valami haszna), a történelem (ha már XXI. századi népvándorlásról beszélnek) vagy az osztályfőnöki óra. Mi sem bizonyítja jobban, hogy nem a mentegetőzésnek és nem a hallgatásba menekülésnek van itt az ideje, mi az az állásfoglalás, amelyet a Történelemtanárok Egylete által megtartott 25. országos konferencia résztvevői fogalmaztak meg nemrégiben. […]
“Etikátlannak és emberileg, szakmailag elfogadhatatlannak” tartják az egymás bírálatára épülő rendszert és ennek hosszú távú kiépítését a törökbálinti Zimándy Ignác általános iskola tanárai is, akik emellett azt is hangsúlyozzák, hogy számukra “az új rendszer csupán az adminisztrációs terhek növekedését és a gyermekekre fordítható idő csökkenését jelenti”- áll a történelemtanárok országos konferenciájának hétvégén elfogadott állásfoglalásában.
Mint sokak számára máris ismert, a PÖCS, e méltán a magyar nyelv legszebb lapjaira illő rövidítés a Pedagógus Önértékelési Csoportok elnevezést takarja. Tervezetét vasárnap keményen bírálta a Történelemtanárok Egyesülete (is), amely e napon tartotta 25. országos konferenciáját.
A szakszervezet szerint csak az államtitkári íróasztal mögül tűnik úgy, hogy a pedagógusok elégedettek az életpályamodellel és az értékelési rendszerrel. „A valóság az, hogy nincs ma Magyarországon elégedett pedagógus” – állítja a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete. A Pedagógus Önértékelési Csoportról a Történelemtanárok Egyletének elnöke azt mondja, az egészről a Rákosi korszak jut eszébe, a tanárok szerint […]
Tényszerűen, nyitottan és pártatlanul – így kellene az iskolában hozzáállni a menekültkérdéshez a Történelemtanárok Egylete szerint. Szerintük ezért például továbbképzéssel lehet segíteni a pedagógusokat. A köznevelési államtitkár azt mondta, ha kell, segítenek. Videó az RTL oldalán…
Megtartotta 25. országos konferenciáját a Történelemtanárok Egyesülete. A konferencián állást foglaltak a menekültkérdésben, szóba kerültek az új tankönyvek és történelmi atlaszok, a PÖCS, illetve a pedagógusok etikai kódexe is.