Elküldte a megújított történelmi atlasz elemzését Maruzsa Zoltán köznevelési helyettes államtitkárnak a Történelemtanárok Egylete. Azt kérik, az érettségizők a következő tanévtől is használhassák a korábban kiadott atlaszokat. Választ még nem kaptak. „Azt gondoljuk, Önnek történészként sem lehet közömbös, milyen történelmi atlaszok használhatók a tanulásban, az érettségi vizsgán. Legújabb elemzésünk alapján kezdeményezzük, továbbra is bármely középiskolai […]
Kopcsik István rendhagyó tanórájában megtudható, ki volt a korszak névadója, s kik a Bach-huszárok. Központosítás és/vagy modernizációs törekvés jellemezte ezt az időszakot? Miért nem lehetett ekkor nemzetközi hitelt kapni? Minden magyar passzívan ellenállt? Hallgassa meg!
Repárszky Ildikó a középiskolai OFI-atlasz legújabb elemzéséről, a kronológia és az atlaszválasztás fontosságáról, az esélyegyenlőségről és a március 20-i vitáról is beszél.
Közeledik a tankönyvrendelés időszaka – így érdemes egy pillantást vetni a Szülői hang felmérésének következő fázisára, amelynek fő célja az volt, hogy pontosabb képet kapjunk az elmúlt nyolc év oktatáspolitikai intézkedéseinek hatásairól, illetve arról, hogy mit gondolnak minderről a szülők. A korábban közölt részekben a gyerekek túlterheltségét és a magolás értelmetlenségét emelték ki, most pedig a tankönyvek kapcsán beszélnek elégedetlenségükről.
„Megméretett és könnyűnek találtatott” – górcső alatt a kötelezőnek szánt középiskolai történelematlasz. Megfelelően segíti a tanulást és a tanítást? Alkalmas az érettségire való felkészülésre? Lehet, hogy a 2018/19. tanévtől kizárólag egy szakmailag kifogásolható atlasz lesz használható a történelem érettségin? A beszélgetés során többek között ezekre a kérdésekre keressük a választ. A bemutatót és vitát a […]
A március 15-i diáktüntetés szervezői megmozdulásuk támogatására kérték a Történelemtanárok Egyletét. Miként korábban is, egyetértünk a diákok alapvető követeléseivel, ezért most is támogatjuk demonstrációjukat.