Ebben a tanévben érett meg arra a helyzet, hogy a gyerekekkel a holokausztra egy auschwitzi kegyeleti úttal emlékezzünk – számolt be róla Bolla Ildikó.
Az EUROCLIO idei konferenciáját a szlovéniai Bledben március 19. és 25. között, Az emberi jogok oktatása a történelem tanítása során címmel rendezték meg. A programról Beró László tudósított.
A történelem az élet tanítómestere, de nem mindegy, hogy tanuljuk azt. Egy történelmi kort vagy eseményt sokkal érdekesebb az adott helyszínen, ‘élőben’ megismerni, mint a törikönyvből – írta Somlyai Kitti.
Nagy öröm számomra, hogy részt vehettem a Batthyány-emléktúrán. Ezúton is szeretném megköszönni az Oktatási és Kulturális Minisztériumnak, valamint a TTE-nek a lehetőséget – írta Bakosi Tamás.
Ha körbetekintünk a magyarországi televíziós csatornák ismeretterjesztő kínálatán, kiderül, hogy a legutolsó perui múmia lábujjáról többet lehet megtudni, mint a hazai romák történetéről több éves műsorfolyamokból. Lőrinc László írása.
Kékesi Bernadett cikkében egy 100 évvel ezelőtt, 1906-ban datált osztálykönyvet mutat be, melyre a helyi alsó tagozatos általános iskolában bukkantak rá.
Nagyon büszke vagyok a tanítványaimra! 12. évfolyamos töri B csoportom van. Ez annyit tesz, hogy nem akarnak emelt szintű vizsgát tenni történelemből, mégis akadt két olyan diák, aki fejébe vette, hogy OKTV dolgozatot ír történelemből – írta Stefány Judit.
Ma a diákok vakon tanulják a magyar középkort. Ugyanígy vakon közelednek hozzá a hazai és külföldi érdeklődő felnőttek is – fogalmazta meg kételyeit Lőrinc László.