Finn
kutatók szerint a lövöldözős játékokban az ember megkönnyebbülésként éli
meg a halált, és a durva akció folyamatos ismétlődése sem teszi
érzéketlenné a játékost az erőszakra. (Forrás: [origo])
A siker és győzelem öröme helyett a játékos
nyugtalanságot és/vagy haragot érez, amikor megöl valakit a játékban,
ezzel szemben saját halála, úgy tűnik, valamiféle pozitív érzelmet vált
ki – írja a Boingboing.net az Emotion cikke nyomán. A kutatók
ezt azzal magyarázzák, hogy a játékos ilyenkor némileg megkönnyebbül,
mert, ha csak rövid időre is, de kiszállhat a küzdelemből, vagyis
csökken a rá nehezedő nyomás.
A
finn kutatók vizsgálatai szerint virtuális halált követő ismételt játék
sem tette pszichésen vagy érzelmileg érzéketlenebbé a játékosokat az
erőszakkal szemben, ami azonban nem jelenti azt, hogy ez a hatás hosszú
távon nem alakulhat ki – tették hozzá. A kísérletek eredményei
azonban cáfolni látszanak azt az általánosan elterjedt vélekedést, hogy
az agresszív számítógépes játékok fokozzák az agressziót.
A lelki betegségekre hajlamosabb,
vagy ilyen problémákkal küszködő kísérleti alanyok viszont
érzéketlenebbül reagáltak a játékban átélt erőszakra. Ebben azonban a
kutatók megállapítása szerint semmi rendkívüli nincs, mivel ez a
betegségek hétköznapi velejárója, ami nem csak a játékok világát
érinti.