Dupcsik Csaba és Repárszky Ildikó kritikai megjegyzései a Kísérleti Tankönyvek Történelem 9. c. kötetéről és a hozzá kapcsolódó digitális tananyagról
2015. május 18. hétfő, 18:17
Miért írtuk ezt a tankönyvkritikát? Mondhatnánk, részben azért, mert a mi kislányunk már szeptemberben ötödikes lesz, s már előre borzongunk attól, milyen tankönyvből kell történelmet tanulnia. Részben pedig azért, hogy érdemben válaszoljunk Németh Györgynek, aki a Történelemtanárok Egylete által szervezett vitán az ún. kísérleti tankönyvek létrehozóinak egyik szószólójaként, a Történelem 9. szerzőjeként, pardon, tananyagfejlesztőjeként ezzel a gondolattal nyitott: azért írt tankönyvet, mert „kislányom 3 év múlva ötödikes”, és nem akarta, hogy „a korábbi vacak tankönyvekből” tanuljon.