• Címlap
  • English
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Az emelt szintet kötelezővé tennék a tanárok
2006. április 4. kedd, 0:00

A
továbbtanulni szándékozó diákok bolognai rendszerű felsőoktatásba
adhatták be idei felvételi jelentkezésüket, az új rendszerről azonban
még tanáraiknak is tájékozódniuk kell.
(Forrás: FISZ)

A Felvételi Információs Szolgálat (FISZ)
országos középiskolai kutatásából (317 érettségit adó középiskola, 2286
pedagógus résztvevő) ugyanis az derül ki, hogy a középiskolai tanároknak
csupán 5 százaléka van teljesen tisztában a változásokkal, 42
százalékuk nem ismeri a részleteket, 20 százalékuk nem látja hatását a
jövőre nézve, és 34 százalékuk alig vagy egyáltalán nem ismeri a
rendszert.


A már bevezetett
reformokkal kapcsolatban azonban a pedagógusok kritikákat is
megfogalmaztak. Ismeretes, hogy 2005-ben a közoktatási reform keretében
bevezették a kétszintű érettségit, amellyel a tanárok körében magas azok
aránya (36%), akik csak részben értenek egyet. A középiskolai oktatók
többsége (44%) leginkább azt kifogásolja, hogy középszintű érettségivel
is be lehet kerülni a felsőoktatásba, nem tették kötelezővé az emelt
szint teljesítését az egyetemek. Továbbá a megkérdezettek sokkal jobb
színben látják az Európai Felsőoktatási Tér intézményeit, mint a magyar
felsőoktatás egyetemeit, főiskoláit. Egyedül a szakmai színvonal
szempontjából értékelték a válaszadók valamivel jobbnak a magyar
felsőoktatást a külföldinél.


A FISZ
kutatása vizsgálta azt is, hogy a tanároknak milyen terveik vannak a
külföldi munkavállalással kapcsolatban. A pedagógusok többsége (88%) nem
foglalkozik ezzel a gondolattal, a külföldre rövidebb vagy hosszabb
időre készülők 41 százaléka viszont Londonban szeretne tanítani, míg 35
százalékuk Németországot részesíti előnyben. Sokan mennének Ausztriába
is (21%), Írországba (8%), valamint Franciaországba (6%). Az ország
választására  valószínűleg befolyással lehet a nyelvtudás,
hiszen az összes válaszadó 46 százaléka beszél valamilyen szinten
angolul, közel 40 százaléka pedig németül. Jelentős hányaduk (21%) pedig
beszéli az orosz nyelvet is.


A
részletes elemzés letölthető innen

0 shares
Már egy mozijegy ára is segítség! Ha teheted, támogasd a Történelemtanárok Egyletének munkáját!
Számlaszám: 11705008 – 20133762
Rendszeres utalás
Eseti támogatás
Köszönjük!

Vissza

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Galéria

Mementó a Donnál

Történelemtanárok (31.) Országos Konferenciája

Sorsfordító változások... - amelyek után új irányt vett a történelem

Eddigi konferenciáink

A Történelemtanárok (31.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Szebenyi Péter-díj

A Szebenyi Péter-díj 2021. évi díjazottja: Hidas Gábor

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Támogatók

Adomány

Címkék

alapvizsga Centropa civil Civil Közoktatási Platform családtörténet emberi jogok emléknap felhívás kerettanterv Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017