A konferencia résztvevőinek egyetértésével a TTE Bizottmánya fogalmazta meg az állásfoglalást.
1. A konferencia résztvevői számára kérdéses, hogy van-e támogatandó szóhasználat az 1989-1990 rendszerváltás/rendszerváltozás/ rendszerváltoztatás eseménysorozat megnevezésére, mivel a hatályos NAT és kerettanterv csak a rendszerváltoztatás megnevezést használja. Kérjük, hogy a Magyar Tudományos Akadémia Bölcsészettudományi Kutatóközpont Történettudományi Intézete, tisztázza ezen megnevezések jelentésárnyalatai közötti különbségét, s véleményezze, hogy szükséges-e egy kifejezés kizárólagos használata az oktatásban!
2. A politikának, vagyis a közügyekkel való foglalkozásnak helye van az iskolában. A történelemtanárnak kimondottan feladata, hogy közéletiségre nevelje diákjait. A Konferencia megerősíti korábbi állásfoglalását az iskolai keretek közötti politikai kommunikációról. A pártpolitika tilalma (2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről 24. §) nem jelenti, hogy közügyekről ne lehessen iskolai keretek között beszélni.
3. A történelem tantárgy kompetenciamérés kísérleti feladatai több ízben meglepetést okoztak a kollégáknak. Bizonyos esetekben felmerült, hogy nem feltétlenül készségek (forráskritika, térbeli és időbeli tájékozódás, ábraértelmezés stb.), hanem tárgyi ismeretek felmérése történt. Ennek tisztázása érdekében arra kérjük az Oktatási Hivatalt, a mérések elvárásait, feladattípusait tegye elérhetővé.
4. Szolidárisak vagyunk Ukrajnában tanító magyar kollégáinkkal. Minden kisebbségnek joga van megismerni saját nyelvét és múltját.
5. A történelemtanárok feladata, hogy az újabb közel-keleti háború történelmi hátterének megvilágításával segítsék diákjaik tájékozódását.