Döbbenetesnek és fölfoghatatlannak tartják a történelemtanárok az új közoktatási törvénykoncepció második, átdolgozott változatának legújabb, csak szövegelemzéssel megismerhető kitételét, miszerint a szakközépiskolákban nm kötelező, csupán választható érettségi tárgy lesz a történelem. Miklósi László, a Történelemtanárok Egyletének elnöke elmondta, először azt gondolták, csupán félreértésről van szó… (Pedagógusok Lapja, 2011/3)
Miért február 25-én van az emléknap? Hogyan jelenik meg a történelemkönyvekben, a történelemórán a kommunista diktatúrák időszaka? Mennyit tudnak erről a fiatalok. Szóba kerül a szakközépiskola történelemérettségi sorsa is. Az Este vendége Miklósi László a Történelemtanárok Egyletének elnöke. Műsorvezető: Szöllősi Györgyi.
A közoktatási törvény tervezete szerint a szakközépiskolákban elkerülhető lenne a történelem (vagy a matematika) érettségi. A Klubrádió Reggeli Gyors című műsora (2011. február 24-én) a meglepő felvetésről Miklósi Lászlót, a TTE elnökét kérdezte.
A közoktatási törvény koncepciója szerint minden második diák elkerülheti a történelem- vagy a matematikaérettségit. A hetvenes években egyszer már eltörölték az előbbit, igaz akkor is csak két évre. A Közoktatás-politikai Tanács és számos szervezet tiltakozik e két alapvető tárgy kiemelése ellen a kötelező matúrák közül. (Balla István, Figyelőnet)
Az M1 Fogadóóra című műsorának 2011. február 6-iki adásában összeállítás látható az új közoktatási törvény vitaanyagával kapcsolatban. A szakmai szervezetek képviselői között a TTE részéről Miklósi László elnök szólal meg.
„A Köznevelés többször is hírt adott a Történelemtanárok Egylete által szervezett „Egyezzünk ki a múlttal!” című konferenciasorozatról, amelynek összefoglaló anyaga kötetben is megjelent. A kötettel kapcsolatban olvashatjuk az Egylet honlapján az alábbiakat.”
2011. január 5-én a Klubrádió Reggeli gyors című műsorának vendége volt Miklósi László, a TTE elnöke. A téma a TTE állásfoglalása kapcsán az új közoktatási törvény vitaanyaga volt.
„Egy új oktatáspolitikai koncepció megjelenése esetén először a stratégiát célszerű megalkotni és széleskörűen megvitatni … Sajnáljuk, hogy miként a korábbi esetekben, most sem így történik” Nyilatkozta a Történelemtanárok Egylete (Híradó online)
A történelemtanárok sokszor eszköztelenül állnak a Trianon-összeesküvéssel, sumér–magyar azonossággal, és más áltudományos történelmi mítoszokkal előrukkoló gyerekekkel szemben. Mennyiben valláspótlók ezek a bolondériák? Mit tehet a pedagógus, ha a „töriből” legjobb diák szerint Jézus magyar, a Kádár-rendszer pedig aranykor volt? Ezekre a kérdésekre kereste a választ az idén a Történelemtanárok Egylete. (Balla István, Figyelőnet)
„A Történelemtanárok Egylete úgy szervezett meg egy műhelybeszélgetés-sorozatot a XX. századi magyar történelem legelterjedtebb tévhiteiről, hogy a résztvevők egyben arra is javaslatokat tettek, hogyan lehetne hatékonyan fellépni e tévhitek terjedése ellen az iskolai oktatásban.” (Ex Libris, Hahner Péter, ÉS 2010. november 19.)
Az M1 Ma reggel című műsorának október 23-i adása természetesen végig a forradalommal foglalkozott. 56 tanításának fejlődéstörténetéről a műsorvezető (Betlen János) Miklósi Lászlót, a TTE elnökét kérdezte.
Huszadik alkalommal tartotta meg éves konferenciáját a Történelemtanárok Egylete a budapesti Kossuth Klubban, amelynek témája a magyar őstörténettel kapcsolatos elméletek megvitatása és az ezzel kapcsolatos tévhitek eloszlatása volt. (Fekete István, Múlt-kor)