A Történelemtanárok Egylete emiatt már évek óta szorgalmazza, hogy ne zsúfoljanak bele ennyi ismeretet a tananyagba, Miklósi László szerint is a felére, harmadára kellene ehhez csökkenteni a tananyagot.
Új blog indult, amelyen a tankönyvekkel kapcsolatos tapasztalatokat lehet megosztani.A nyest.hu ismertetését ezzel zárja: „…érdemes lesz nyomon követni az ott zajló vitát – tanárként és szülőként egyaránt. Azt pedig csak remélhetjük, hogy a szakmai diskurzus elér majd az oktatásügyi döntéshozókig is”. nyest.hu
Új blog indult, amelyen a tankönyvekkel kapcsolatos tapasztalatokat lehet megosztani.A nyest.hu ismertetését ezzel zárja: „…érdemes lesz nyomon követni az ott zajló vitát – tanárként és szülőként egyaránt. Azt pedig csak remélhetjük, hogy a szakmai diskurzus elér majd az oktatásügyi döntéshozókig is”. nyest.hu
Kaphat szobrot egy határozottan antiszemita, a zsidótörvények szigorítását és 1944-ben a zsidók kitelepítését kívánó, a háború utolsó pillanatáig németpárti politikus ma állami pénzből? Hóman Bálint, a két világháború közötti történész és kultuszminiszter rehabilitációja az Akadémiát is nehéz helyzet elé állítja, és egy sor érzékeny kérdést hoz elő: külön lehet-e választani a politikát a tudománytól, mi […]
Trianon 2015-ben: Trauma vagy neurózis? – ezzel a címmel tartott pódiumbeszélgetést az Ökopolisz Alapítvány Ungváry Krisztián részvételével. A történész szerint a soknemzetiségű magyar állam robbanása elkerülhetetlen volt, és ma elsősorban azok valós problémáira kellene figyelnünk, akik kisebbségi létben élnek, és nem Wass Albert exportálása fogja megoldani a gondokat. A cikkben Lőrinc Lászlót, a TTE alelnökét […]
Zegernyei újabb írása a Nyest.hu oldalon: „Eddig már kétszer írtunk a kísérleti tankönyvek és munkafüzetek magyar őstörténeti fejezeteiről. Most arról kaptunk értesítést, hogy a szerzőknek engedélyeztek egy villámgyors korrektúrát. Megnéztük az eredményt.” Bővebben…
A kísérleti tankönyvekben annál is több hiba van, mint amit a kritikusok idáig feltételezték – áll a 9.-es történelemkönyvet szétszedő friss kritikában. Ideológiai elfogultság helyett a fő gond, hogy nagyon rosszul lehet tanítani és tanulni a könyvből – a térképek botrányosak, a fogalmak pontatlanok, a források és kiegészítő eszközök következetlenek -, írják elismert tankönyvszerzők a […]