A tankönyvből sem enged a kormány, egyetlen valódi kérdésben sem enged semmit a kormányzat – ezt Miklósi László mondta az ATV Egyenes Beszéd című műsorában. A Történelemtanárok Egyletének elnöke szerint a 10.-es tankönyv ironikusan szólva jobb, mint a 9.-es, hiszen abban mindössze 4 térkép volt jó, ebben pedig már nagyjából 10.
A Történelemtanárok Egyletének alelnöke szerint közepesen nehéz volt az idei történelem érettségi. Szerinte alkalmas volt arra, hogy szórja a diákokat. Aki ügyesebb, jót tudott írni. Lőrincz László elmondta: ha a diák úgy döntött, írhatott kisesszét Rákosi Mátyásról és nagyesszét Sztálinról, ami két, egymáshoz elég közel álló téma.
A Történelemtanárok Egyletének tagja, Lőrinc László szerint a véletlen műve inkább, hogy az athéni bevándorlókra, az iszlámra, az etnikai viszonyokra és a cigányság helyzetére is kitértek az idei történelem feladatok.
Budapest – A Történelemtanárok Egyletének alelnöke szerint középnehéz volt az idei történelem középszintű írásbeli tételsora, a feladatok nem voltak sem túl nehezek, sem túl könnyűek.
Miklósi László, a Történelemtanárok Egyletének elnöke a civil közoktatási platform és a Tanítanék mozgalom képviseletében szólalt fel. Kifejtette, álláspontja szerint az államosítás kudarcot vallott, ezért az iskolákban is az önkormányzatiság megteremtése szükséges. Azt mondta, hogy a fórumon “valódi szereplők” ültek le tárgyalni egy meghatározó kérdésről, és mivel úgy tűnik, nagyrészt egyetértettek, folytatni kell az egyeztetést.
Miklósi László, a Történelemtanárok Egyletének elnöke a civil közoktatási platform és a Tanítanék mozgalom képviseletében szólalt fel. Kifejtette, álláspontja szerint az államosítás kudarcot vallott, ezért az iskolákban is az önkormányzatiság megteremtése szükséges. Azt mondta, hogy a fórumon „valódi szereplők” ültek le tárgyalni egy meghatározó kérdésről, és mivel úgy tűnik, nagyrészt egyetértettek, folytatni kell az egyeztetést.
Miklósi László, a Történelemtanárok Egyletének elnöke hozzátette: a civil közoktatási platform a tárgyalásokban, a megegyezésben és a működőképes iskolák létrehozásában érdekelt. Erre tettek javaslatot – idézte fel, majd jelezte: szülők és diákok szervezetei is tagjai a szerveződésnek.