Fontos dologra hívta fel a figyelmet a Történelemtanárok Egylete. Történelmi atlaszt használhattok a töriérettségi alatt, és bár idén még engedélyezik a régi típusút, nem mindegy, melyiket viszitek magatokkal. Folytatás
Lehet, hogy jobban járnak a vizsgázók, ha kölcsönkérnek az alsóbb évfolyamosoktól – hívja fel a figyelmet a Történelemtanárok Egylete (TTE) Bizottmánya.
Mi a levéltárak szerepe a történelemtanításban? Erről beszélt Miklósi László, a TTE elnöke a Kossuth Rádió Gondolat-Jel című műsorában. Itt hallgatható meg
„Nagyságrendekkel több időt kell hagyni egyes kérdések megvitatására. Nem kell mindent megtanítani, mert ez lehetetlen és ebben a struktúrában szinte esély nincs a készségfejlesztésre. Radikálisan fogalmazok: a kerettantervekben is minimum felezni, de lehetőleg harmadolni kellene a kötelező ismereteket. Ez azt jelenti, hogy egy témával két-három órán lehetne foglalkozni. Így lenne idő vitákat rendezni, játszani, dramatizálni […]
Újabb középiskolai történelematlaszon dolgozik az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. Azt ígérik, hogy atlasz harmadik verziója több, a szakma által kifogásolt hiányosságot pótol majd.
Engedély nélkül szerepelnek fotók a holokauszt gyermekáldozatairól a Sorsok Háza kiállítási koncepciójában – a fényképek egy francia alapítvány gyűjteményéből származnak, és Franciaországból deportált gyermekeket ábrázolnak. Az oktatási központ eredeti koncepcióját szétszedték a véleményezésre felkért szervezetek. A munkával megbízott közalapítványnál nagyvállalati üzem van, ezért az illetékes munkatárs nem nyilatkozott.
A miniszteri biztos szerint a kormány által létrehozott köznevelési kerekasztal „szakmailag megfelelően összetett”. Arra a kérdésünkre, hogy a „széleskörű szakmai viták” továbbra is csak a köznevelési kerekasztalon belül zajlanak-e, nem kaptunk egyértelmű választ. „Hamarosan kialakítjuk az egyeztetés kereteit, utána minden lépésünkről tudni fognak” – mondta. Kérdeztük arról is, hogy ha a CKP valamelyik tagszervezete – […]
Egészen elképesztő érzés állni a Kossuth téren, és hallgatni, ahogy tízezrek hangja rezgeti meg a Parlament ablakait „Szabad oktatást!” követelve. Voltunk már itt ugyanígy, ugyanezzel az üzenettel alig egy évvel ezelőtt is. És bár most nyilván a CEU ügye viszi a prímet – azt nem nehéz belátni, hogy az egyetemet ellehetetlenítő törvény mögött teljesen más […]
Viszonylag hosszú meccs végjátékában vagyunk. A kormány a civilekkel szemben nem a CEU-stratégiát (két hét alatti totális ledózerolás) választotta, valójában évek óta lehet tudni, hogy a Fidesz szemét nagyon szúrják ezek a szervezetek. Most pedig tesznek egy nagy lépést afelé, hogy kicsinálják őket.
Kopcsik István rendhagyó történelemórájában emellett arról is szó lesz, miért volt Spártának két királya, kik voltak az állami rabszolgák, hogyan érték el a spártaiak a kellő népszaporulatot. Az interjú itt meghallgatható és letölthető
Miközben javában folyik a harc a CEU törvénysértő előjogaiért, Aáry-Tamás Lajos oktatási ombudsman a nyolcadikos történelem tankönyvben található megfogalmazások miatt indított vizsgálatot. A PestiSrácok.hu kiszúrta: az ombudsman kifogásai helyenként szó szerint megegyeznek a Soros-hálózat által patronált Történelemtanárok Egyletének vádjaival.
Tegnap délelőtt a „Vallás, identitás, történelem” című programsorozat utolsó állomásához érkezett a Magyar Nemzeti Levéltár (MNL), amelyet Salgótarjánban, a Nógrád Megyei Levéltárban tartottak meg. A rendezvény elején dr. Ö. Kovács József, a MNL megyei főigazgató-helyettese mondta el az alkalomra szánt köszöntő gondolatait. Ezt követően pedig az érdeklődők különféle témákban hallhattak érdekes előadásokat.