Volt vita bőven az új Nemzeti alaptanterv (NAT) körül: szakmai szervezetek sokasága bírálta már azt is, hogy lényegében úgy készült el, hogy csak utólag lehetett róla véleményt mondani, azt pedig az elmúlt évek oktatásügyi változásaiból már megtapasztalhatták a szakértők, hogy hacsak nem a kormány kedvenc szervezeteinek soraiban ülnek, akkor a véleményük nem sokat számít…
Elfogadhatatlannak tartják, hogy az új Nemzeti alaptanterv tervezete a nyilvánosság kizárásával készült, „abszurdum, hogy még a tervezet megjelenése után sem hozták nyilvánosságra, kik készítették a szakmai anyagot” – írja állásfoglalásában a Történelemtanárok Egylete (TTE), amely részletes véleményt közölt a NAT-tervezetről.
A Kossuth Klub előadóterme 2018. október 6-án pedagógusokkal, egyetemi hallgatókkal és középiskolás diákokkal telt meg, mivel a Történelemtanárok Egylete (TTE) idén is megrendezte, immáron 28. alkalommal Országos Konferenciáját. Az idei év kiemelt témája Az „istenadta” nép. Nép és tömeg a hatalom szemszögéből volt, de természetesen a Nat-tervezetről is külön blokkban foglalkoztak a jelen lévők.
Az új tanterv alapján számos elem kimarad, nem lesz szó az általános iskolában például Mezopotámiáról. Ugyanakkor elég idő jut majd a nagy kulturákra, például az iszlámra vagy Kínára? Lesz-e idő beszélgetni a tanórákon a múlt egyes kérdéseiről? Évszámok vagy az összefüggések a fontosak? Legyen-e a diáknak saját véleménye? A riportban szó esik arról, miben változnak […]
A tanárok elítélik az új oktatási rendszer tekintélyelvűségét és kényszerítő jellegét „Az állami iskolában tanító pedagógusoknak engedélyt kell kérniük ahhoz, hogy elmondhassák a véleményüket” – emeli ki Miklósi László, a Történelemtanárok Egyletének elnöke. Az Orbán Viktor által bevezetett új oktatási rendszer közvetlenül is beavatkozott az iskolák életébe és megszorításokat léptetett életbe: a központosítás megfosztotta az […]
Gül baba türbéjének avatása alkalmából a kapcsolódó legendákról és a valóságról Pikó András beszélget Kopcsik Istvánnal a Reggeli Gyors című műsorban Hallgassa meg!
Kevesebb lehet a tananyag történelemből az új Nemzeti Alaptanterv szerint. A Történelemtanárok Egyesülete úgy véli: azzal nincs baj, ha csökken a tananyag csak bemagolást kívánó, lexikális része. Az viszont nem mindegy, mely részek kerülnek ki a tananyagból, és mire helyeződik a hangsúly a történelemtanításban. A tervezetről még nincs végleges döntés.
Kevesebb lehet a tananyag történelemből az új Nemzeti Alaptanterv szerint. A Történelemtanárok Egyesülete úgy véli: azzal nincs baj, ha csökken a tananyag csak bemagolást kívánó, lexikális része.
Gyengekezű volt Károlyi Mihály? Összeférhetetlen-e Kossuth? Mennyire hangsúlyosan jelennek meg a NAT tervezetében a Kárpát-medencében együttélő népek? Görgeitől az új NAT-ig számos kérdést érint ez alkalommal Kopcsik István különórája.
Tóth Ilona medika perének két, egymástól eltérő interpretációját közli a tenyleg.com: míg az ügyben megszólaló történész a gyilkosság vádját hitelesnek tartja, a levéltáros koholmánynak tekinti.
„Alapvető és meghatározó változás, hogy szakít azzal a hagyományos megközelítéssel, hogy kétszer kell mindent megtanítani a neandervölgyi ősembertől, a mindenkori miniszterelnökig. Ez eddig is illúzió volt, nagyon helyes, hogy ezzel szakít, ugyanakkor számunkra kérdés, hogy a megjelölt témaköröket, hogy ha lebontják majd a gyakorlatban, akkor valóban elegendő idő lesz-e majd arra, hogy élményszerűen tanítsunk, hogy […]