Repárszky Ildikó, a TTE alelnöke nyilatkozik a Klubrádió Esti Gyors című műsorának az érettségi vizsga új szabályozásáról. Miért gond, hogy sokkal több adatot kell tudni majd az emelt szintű érettségin? Hogy fordulhat elő, hogy az új tankönyvek sem tartalmazzák az érettségi minden követelményét? Hallgassa meg!
Megduplázódik az egyházi kérdésekkel foglalkozó feladatok aránya az új történelem érettségiben – derül ki a vizsgakövetelmények lapunk birtokába került tervezetéből. – A cikkben Repárszky Ildikó, a TTE alelnöke is nyilatkozik. A mostani 12 helyett már csak 7 nagy témakör szerepel a történelem érettségi 2023 szeptemberétől bevezetésre kerülő, az új Nemzeti alaptantervhez igazodó követelményrendszerében, az altémák között ugyanakkor több, a jelenlegi vizsgafeladatokban nem szereplő […]
Bódy Gergő ezúttal Buda 1686-os visszafoglalásáról kérdezte Kopcsik Istvánt, a TTE alelnökét. Magyarország a kereszténység védőbástyája volt? Kik szabadították fel Budát? Miképp lett a megszálló törökökből emigránsokat befogadó barát? Hallgassa meg!
A Mérce A népirtástól a népbíróságig sorozatszerkesztőjével, Laczó Ferenccel a magyar állam intézményeinek felelősségéről, Schein Gáborral a Mitläuferek traumájáról beszélgetünk. Vendégünk Ács Dániel és Rab László, akik a 444 új dokumentumfilmje, a Gyilkosok emlékműve kapcsán érkeznek a stúdióba. A holokauszt tanításának lehetőségeiről Kenesei Marcellt, a JCC Budapest – Bálint Ház igazgatóját és Repárszky Ildikót a […]
A pozsonyi csata kétségkívül uralja a nyilvánosság történelemmel foglalkozó részét, számos jobbító szándékú vagy vitriolos kritika, illetve támogató vélemény jelent meg különféle sajtó- és közösségimédia-felületeken. Le kell szögezni, nem kívánunk csatlakozni ahhoz a diskurzushoz, amely a Hyperion–MKI-féle filmet földbe döngöli vagy egekbe magasztalja. A nyilvánosság elé tárt produktum ugyanakkor történeti, régészeti, filmtechnikai vagy filmnyelvi szempontból is […]
Három és fél hónappal az érettségi megkezdése előtt még mindig nem lehet pontosan tudni, hogyan zajlanak majd a vizsgák. A kormány jövő hétre ígér választ, de nem biztos, hogy ez mindenkit megnyugtat majd. A cikk Totyik Tamást, a Pedagógusok Szakszervezetének alelnökét, Arató Lászlót, a Magyartanárok Egyesületének elnökét és a Történelemtanárok Egylete Bizottmányának véleményét idézi.
A Millásreggeli című műsorban mesél a múlt: a 24.hu online újság neves történészeket kérdezett arról, kik lennének benne minden idők legrátermettebb magyar kormányában. A beszélgetésben Katona Csaba történész reagál kollégái döntésére. A műsorban a TTE elnökének egyes jelöléseire is utalnak.
Bódy Gergő műsorában Kopcsik István, a TTE alelnöke legutóbb olyan világtörténelmi eseményekről beszélt, amelyek karácsony időszakában történtek. Ez alkalommal a műsor magyar történelmi eseményeket villant fel. Melyik uralkodó született épp az adás napján? Mikor koronázták meg Szent Istvánt? Milyen meghatározó döntéseket hoztak 1942-ben, illetve 1944-ben karácsony időszakában? Hallgassa meg!
Bódy Gergő műsorában Kopcsik István, a TTE alelnöke ezúttal olyan világtörténelmi eseményekről beszél, amelyek karácsony időszakában történtek. Ki volt Európa atyja? Mely országok tekintik ma sajátjuknak a 800 dec. 25-én császárrá koronázott uralkodót? Miről nevezetes Batista, aki szilveszter után, 1959. január 1-jén menekült el Fidel Castro elől? Miért vett fel Ceaușescu az utolsó időszakában naponta […]
Sajtóközlemény A Magyar Nemzet A pozsonyi csata: a magyarság diadala című írásában 2020. dec. 21-én ezt állította: „A Történelemtanárok Egyesületének elnöke idén tavasszal is kijelentette, hogy a történelemoktatásban elsősorban vesztes csatákról kell tanítani, mert azok bírnak nevelő értékkel, a pozsonyi csatát pedig szóba se szabad hozni.” A Történelemtanárok Egyletének elnöke ilyet nem állított. Annak kapcsán, […]
„Az elmúlt évek egyik szimptomatikus vitája a minisztérium és a Történelemtanárok Egylete között arról folyt, hogy vajon a történelem atlasz végén legyen-e kronológia vagy sem. A tanári szervezet amellett érvelt, hogy ha a diákoknak nem az évszámokat kell megtanulnia, akkor esetleg lehetőségük van arra, hogy a társadalmi folyamatokra, történelmi összefüggésekre figyeljenek. Természetesen nem ők nyertek […]