• Címlap
  • English
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Történelemtanítás a gyakorlatban
2009. április 15. szerda, 0:00
Címkék: módszertani cikk

A Történelemtanárok
Egylete metodikai cikksorozatával a történelemtanárok munkáját, a
történelemtanítás színvonalának emelését, hatékonyságának növelését
kívánja segíteni. Az írások egy-egy eszköz, forrás, módszer
használatáról szólnak, ezt rendszerint egy-egy óravázlat
követi.

A szerzők minden esetben a gyakorlatból
induljanak ki. Reméljük, az írások kedvet ébresztenek az adott eszközök,
módszerek kipróbálásához, adaptálásához. Az óravázlatok bemutatják az
ajánlott eljárás egy konkrét megvalósítási lehetőségét, így segíthetik a
kipróbálást.

Ha a közreadott anyagok írásra
sarkallnak egy-egy kollégát, az alábbi címre várjuk az újabb módszertani
anyagokat: ml@tte.hu


»
„Netmédia – netgyerekek” – Az internet és a
történelemtanítás

»
Egyéni fejlesztési terv

»
A helytörténet mint választható érettségi
témakör

»
Semmi sem az, aminek látszik? – A (kép-) forráskritikai attitűd
kialakítása

»
Hogyan éltek? – Zsidó élettörténetek a 20.
században

»
Amikor mindenki szava fontos: a
csoportmunka

»
Írjunk együtt könyvet! – A projektmódszer


» Ott
másként van? Szinkron atlaszhasználat

»
A romák és a munka, 15–19. század, vegyes források
segítségével

»
A horizont kérdése: Diák Verzió

»
„Ne fejjel lefele!” – Térképhasználat
történelemórán

»
Olvasói levelek: A 20. század második felének
magánügyei

»
Szituációba helyezett tanulás: Képviselőválasztás
Iskolafalván

»
Párhuzamos családtörténetek: Családtörténet az iskolában


» Ami a
tankönyv lapjai mögött van: Személyes emlékek a
történelemórán


»
Gazdálkodj okosan! – az 1960-as, 70-es évek gazdasága,
életformája

» „Itt
minden mozog!”: Az interaktív térképek használata általános
iskolában

»
Vizualitás és élményszerűség: Mátyás kora

»
Viccek, karikatúrák, anekdoták: avagy a humor szerepe a történelem
tanításában

»
Látványos számok: Diagramok felhasználása a
történelemórán

»
Sorstörténetek: A névjegy mint pedagógiai
eszköz

»
Villámkártyák: A kooperatív tanulási eszközök a
hétköznapokban

»
Differenciálás a történelemórán

»
Családi fényképek mint források a
történelemórán

»
Dramaturgia és feszültségteremtés a
töröórán


A sorozat támogatója
az Oktatási és Kulturális
Minisztérium
.

0 shares
Már egy mozijegy ára is segítség! Ha teheted, támogasd a Történelemtanárok Egyletének munkáját!
Számlaszám: 11705008 – 20133762
Rendszeres utalás
Eseti támogatás
Köszönjük!

Vissza

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szabó Magdi-plakett

A 2022. évi díjazott: Bolla Ildikó

TTE-tagok figyelmébe:

Ön is taníthat ezzel!

Galéria

Rákóczi-lovastúra

Történelemtanárok (32.) Országos Konferenciája

Merre van előre? Történelemtanításunk berögződései

Eddigi konferenciáink

A Történelemtanárok (32.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet emberi jogok emléknap gyász kerettanterv Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017