Bírálat a Kísérleti Tankönyvek Történelem 9. című kötetéről, a hozzá kapcsolódó digitális tananyagról és Munkafüzetről. A Történelemtanárok Egyletének Tankönyvelemző műhelye 95 oldalas (!) elemzést készített A bírálat itt megtekinthető és letölthető
Van, amihez mindenki ért. A foci, az iskola és a tankönyv is ide tartozik. Ebben a blogban a tankönyvekről beszélünk. Milyen a jó tankönyv? Egy másik miért rossz? Tanulod? Tanítod? Netán írod? A gyereked, unokád használja? Vagy a szomszéd? Szólj hozzá!
Miért írtuk ezt a tankönyvkritikát? Mondhatnánk, részben azért, mert a mi kislányunk már szeptemberben ötödikes lesz, s már előre borzongunk attól, milyen tankönyvből kell történelmet tanulnia. Részben pedig azért, hogy érdemben válaszoljunk Németh Györgynek, aki a Történelemtanárok Egylete által szervezett vitán az ún. kísérleti tankönyvek létrehozóinak egyik szószólójaként, a Történelem 9. szerzőjeként, pardon, tananyagfejlesztőjeként ezzel […]
A köznevelési államtitkár egy sajtótájékoztatón bejelentette, a tavaly az 1-2., 5-6. és 9-10. osztályban bevezetett kísérleti tankönyvek hibáit nem javítják ki. Az OFI tankönyvbemutatóján megerősítették ezt a tényt. Mivel a hibás tankönyvek maradnak az iskolákban és a gyerekeknél, a magam módján szeretném megkönnyíteni a tanárkollégák dolgát, és felhívni a figyelmüket, hol találhatnak hibát a tankönyvekben.
Nem vagyok se nyelvész, se őstörténész, se módszertanos, se gyakorló tanár. Térképészként veszem a bátorságot, hogy a kísérleti tankönyvek körüli vita kapcsán megjegyezzem, úgy tűnik, hogy a sok bába között szép lassan szó szerint eltűnik a gyerek. Miközben az egyik oldal védi a mundér becsületét, a másik oldal pedig egymással is vitázva támadja mind tudományos, […]
A Történelemtanárok Egylete tankönyvismertetőt és –vitát tart az új 5. és 9. osztályos tankönyvről 2015. március 27-én 16 órai kezdettel az ELTE-n (Hahn István Szeminárium, Múzeum krt. 6-8. I. emelet 138.).