• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Szövegértelmezésben az élmezőnyben vannak a magyar tanulók
2007. november 29. csütörtök, 0:00

Az
élmezőnyben végeztek a magyar diákok a PIRLS elnevezésű nemzetközi
szövegértési vizsgálaton, amelyen 45 oktatási rendszer vett részt –
jelentette be Hiller István szakminiszter.
(Forrás: MTI)

A 2006-ban, a negyedik osztályos általános
iskolás diákok körében elvégzett felmérésben csupán négy ország előzte
meg Magyarországot. A javulás az előző öt évvel ezelőtti vizsgálathoz
képest szignifikáns, Magyarország nyolc ponttal jobb eredményt ért el –
hangsúlyozta a miniszter.


A
PIRLS-vizsgálaton Magyarországnál jobban csak Oroszország, Hongkong,
Luxemburg és Kanadából Alberta tartomány szerepelt. Hasonló eredményt
produkált a felmérésen 10 oktatási rendszer, többek között Szingapúr,
Olaszország, Svédország, Németország és Hollandia.


Gyengébben szerepelt 30 oktatási rendszer, köztük az
Egyesült Államok, Anglia, Franciaország, Spanyolország, Ausztria és
Románia. A felmérés szerint a nemzetközi átlagnál jobbak az eredményeink
az irodalmi jellegű szövegeknél, mint a tudományos jellegűeknél.
Sikeresek voltak a tanulók az értelmezést, összefoglalást és értékelést
igénylő feladatoknál, és a lányok és fiúk által elért eredmények között
kisebb volt a különbség, mint az átlag.


Az is kiderült, hogy a magyar tanulók többet olvasnak,
mint a nemzetközi átlag. A diákok olvasás iránti attitűdje és olvasói
önképe a nemzetközi átlag szintjén mozgott. Hiller István az
eredményeket úgy összegezte, hogy az „út, amelyen járunk jó, tovább
fogunk menni”. A tárca vezetője szerint a javulás az olvasási és
szövegértési képességek megerősítésére hozott intézkedések eredménye. A
miniszter ugyanakkor óvatos optimizmussal beszélt. Alsó tagozaton
nincsenek problémák, de ezt tovább kell vinni, hogy a PISA-felmérés,
amely a 15 évesek kompetenciáit méri, hasonló eredményeket
hozzon.


Balázsi Ildikó, az Oktatási
Hivatal nemzeti koordinátora elmondta, hogy a felmérésben országosan 150
iskola vett részt, mintegy 4-5 ezer tíz éves gyermeket vontak be. A
vizsgálatban résztvevő intézményeket véletlenszerűen választotta ki a
nemzetközi központ. Ismertetése szerint a diákoknak kétféle feladatot
kellett megoldaniuk. A kétszer negyven perces felmérés során találkoztak
rövid történetekkel, mesékkel, hosszabb irodalmi művekből vett
részletekkel, illetve természettudományos, földrajzi, életrajzi
leírásokkal, útmutatókkal. A feladatok megoldásakor az információk
visszakeresése és egyenes következtések levonása mellett a szöveg
értelmezését, összefoglalását és értékelését várták el.

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

„Őseinket felhozád…” – Magyar őstörténet

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász interjú Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017