A 27 éve működő pedagógus szakmai szervezet felhívása tagjaihoz, eddigi és leendő támogatóihoz
A Történelemtanárok Egylete szakmai segítséget, képviseletet és tanárok közti hálózatot kínál annak érdekében, hogy megfelelő tudásanyagra és pedagógiai módszerekre alapozva, korrektül végezhessék munkájukat a történelemtanárok országszerte. Ezt a hiánypótló és kiemelt fontosságú szakmai munkát veszélyezteti, hogy az utóbbi években a TTE számára egyre növekvő problémát okoz a működésre fordítható források hiánya. Állami támogatások, illetve megfelelő és elegendő, a szakmába vágó pályázatok elmaradása hátráltatja, illetve lassan teljesen lehetetlenné teszi, hogy a TTE zavartalanul végezhesse munkáját.
A TTE ezúton kéri a felelős és tudatos állampolgárok segítségét annak érdekében, hogy a hálózatában működő kiváló pedagógusok folytathassák a történelemoktatást segítő, illetve a tényeken alapuló és korszerű történelemszemlélet fenntartását és fejlesztését szolgáló szakmai tevékenységüket.
Ha Ön is szeretné, hogy fennmaradjon a történelemoktatásban nagy tapasztalattal és tudással rendelkező tanárok rendszerváltás óta meghatározó szakmai platformja, akkor kérjük, segítse munkánkat! Ha Ön is szeretné, hogy a higgadt szakmaiság érvényesüljön az állam által preferált és támogatott, átpolitizált és igencsak vitatható történelemoktatási narratíva ellenében, akkor kérjük, támogassa munkánkat!
Az OFI által kiadott új, kísérleti általános iskolai és középiskolai atlaszt is górcső alá vette a Történelemtanárok Egylete.
A 37 oldalas elemzés összegzése:
„Összegezve megállapítható, hogy a kísérleti atlaszok nem jelentenek előrelépést a korábbiakhoz képest. Terjedelmükben, szerkezetükben, megoldásaikban, felfogásukban, megjelenési formájukban, módszertanukban néhány évtizeddel korábbi szemléletet tükröznek, és korszerűnek semmiképp sem mondhatók.
A hiányzó eszköztáruk révén nem vonzóak a gyerekek számára, a térkép- és atlaszhasználat készsége nehezen fejleszthető velük. Hiányosságai következtében a középiskolai változat az érettségin csak korlátozott segítséget nyújt.
A pályázati kiírás ismeretében ki kell mondani, hogy az atlaszok nem felelnek meg a kitűzött kutatási szempontoknak, céloknak, a pályázat elvárásaiból talán csak a kerettanterv kötelező óraszámaihoz való igazodás vált valóra. Keveset valósítanak meg a pályázat részét képező előzetes tanulmány néhány előremutató megállapításából is.
Az atlaszok mellé rendelt digitális változat annyira gyerekcipőben jár, hogy nem teszi könnyebbé a nehezen kezelhető, politikatörténet és Európa centrikus, száraz és hiányos nyomtatott változat használatát. Korlátozott interaktivitással csak az atlasz és a tankönyv térképei jelennek meg benne, többletet nem nyújt.”
A TTE Tankönyvelemző Műhelyének tagjai a Történelem 9. és a Történelem 10. című kísérleti tankönyvek komplex elemzése után a 11. osztályos könyv néhány neuralgikusabb kérdését foglalták össze.