A Középpont című műsorban Szarka Lajos történész, majd Kopcsik István, a TTE alelnöke beszél az 1848-49-es forradalomról és szabadságharcról, valamint a tanulságairól. Mikor, hogyan ünnepelték március 15-ét? Miért lehetett megosztani az etnikumokat 1848-ban? Hogyan nevelhetünk hazaszeretetre?
Learning to Disagree 2020. március 7-én 18 kolléga részvételével módszertani workshopot tartottunk a Kossuth Klubban. A workshop célja az Euroclio (Európai Történelemtanárok Egyesülete) által kidolgozott oktatási segédanyag, a Learning to Disagree (Tanuljunk meg egyet nem érteni) bemutatása volt.
Miután pénteken a Magyar Nemzetben Maruzsa Zoltán azt állította a Történelemtanárok Egyletéről, hogy „a kormány oktatási intézkedéseiről nyilvánosan még soha nem nyilatkoztak pozitívan…„, a TTE Bizottmánya ugyanazon a napon „Igazat mond-e az államtitkár?” címmel reagált. Erről tájékoztatta Maruzsa Zoltánt is, aki az alábbiak közlését kérte a TTE-től.
„Aki nekünk írt, azt minden esetben megválaszoltuk. Azt állítani, hogy nem volt egyeztetés, hazugság” – mondta ma megjelent interjújában Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkár./ A TTE-ről ezt állítja: „Miklósi Lászlóék (Történelemtanárok Egylete) a kormány oktatási intézkedéseiről nyilvánosan még soha nem nyilatkoztak pozitívan…” / Frissítés: a TTE reagálása.
Maruzsa Zoltán államtitkár állítása: „…Miklósi Lászlóék (Történelemtanárok Egylete) a kormány oktatási intézkedéseiről nyilvánosan még soha nem nyilatkoztak pozitívan…” https://magyarnemzet.hu/belfold/hazugsag-hogy-nem-volt-egyeztetes-7847579/ Csupán két ellenpélda: I. A Történelemtanárok Egylete állásfoglalása a NAT-ról és a kerettantervről A NAT jelenlegi változata előtt nem volt egyeztetés. Ugyanakkor a 2018-ban elkészült tervezetről társadalmi-szakmai vita volt, ennek kapcsán ezt írtuk: „Örömmel vesszük, hogy […]
Az elmúlt két évtizedben sok iskola a csökkenő tanulólétszámra reagált azzal, hogy bővítette a tantárgyi kínálatot, az órarendek túlzsúfolásának azonban gátat szab a módosított Nemzeti alaptanterv, amely évfolyamonként maximálja a tanulók terhelhetőségét – hangsúlyozta lapunknak a köznevelésért felelős államtitkár. Maruzsa Zoltán szerint a változtatások szakmai megalapozottságát jól jelzi, hogy a Nemzeti alaptanterv elvi alapjait és […]
Ha az iskola nem a gyermekek igényeit kielégítő intézmény, akkor mi? A nacionalizmus lesz a vezérlő ideológia a történelemoktatásban? Ezekre a kérdésekre is keressük a választ Czuczor Gergellyel, a budaörsi Szent Benedek középiskola történelemtanárával és Miklósi Lászlóval, a Történelemtanárok Egyletének elnökével.