A 15-16 éves diákok közel harminc százaléka nem érti, amit olvas és a matematikai teljesítményeik is egyre aggasztóbbak – erősítették meg egy 2006-os felmérés most közzétett adatai a korábbi vizsgálatokat. (Forrás: FigyelőNET)
Görögországban felháborodással fogadták az új történelemtankönyvet: a kritikusok szerint a görög-török viszonyok javítására szolgáló mű a konfliktusok szisztematikus tompításával valójában inkább veszélyezteti az egészséges nemzeti öntudat kialakítását. (Forrás: Múlt-kor)
Talán éppen az Internet hozza meg újra a gyerekek kedvét az olvasáshoz – véli Nógrádi Gábor, számos népszerű ifjúsági regény és több filmforgatókönyv szerzője. (Forrás: Kultura.hu)
Kevesebb a gyerek, szűkül a tankönyvpiac. A Nemzeti Tankönyvkiadó vezérigazgatója szerint az is rontja a helyzetet, ha a magyar és EU-s pénzekből fejlesztő közhasznú társaság konkurenciaként jelenik meg a versenyben. (Forrás: Népszabadság)
A műemlékvédelem és a civil társadalom kapcsolata áll az idén a műemléki világnap középpontjában, az ünnep alkalmából április 18-án civil fórumot rendeznek a Parlamentben – közölte a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal (KÖH) az MTI-vel.
Időutazás a Fertő partján címmel rajzpályázatot hirdet általános és középiskolásoknak a Soproni Múzeum és a Mithrász Fesztivál szervezőbizottsága. (Forrás: MTI)
Megújult felvételi ügyfélszolgálat nyílt a Kempelen Farkas Hallgatói Információs Központban (HIK) március 19-én – adta hírül az Országos Felsőoktatási Információs Központ(OFIK) hivatalos honlapja, a felvi.hu.
Egy, a pisai egyetemen működő kutatási program azokat a nem, vagy csak kevéssé ismert eseményeket próbálja megőrizni, amelyek szerves részét jelentik a közös európai örökségnek, és félő, hogy teljesen feledésbe mennek. (Forrás: MTI)